
Ο μεγαλύτερος κινητήρας μεθανόλης που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα υλοποιήθηκε από την ελβετική εταιρεία WinGD με το όνομα X-DF-Μ. Αυτός ο νέος κινητήρας, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., έχει σχεδιαστεί προκειμένου να παρέχει αξιόπιστη και ασφαλή πρόωση σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs.
Ο X-DF-M διακρίνεται για την ικανότητά του να λειτουργεί αποκλειστικά με μεθανόλη, ένα καύσιμο που μπορεί να παραχθεί από βιομάζα ή ανανεώσιμη ενέργεια με δέσμευση άνθρακα. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία διπλού ψεκασμού, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη καύση της μεθανόλης σε συνθήκες υψηλής απόδοσης.
Το σύστημα ανάφλεξης του X-DF-M βασίζεται σε έναν καινοτόμο μηχανισμό ελεγχόμενης καύσης, ο οποίος προσαρμόζεται δυναμικά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες λειτουργίας. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να επιτυγχάνει χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και σωματιδίων, γεγονός που τον καθιστά συμμορφούμενο με τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ. Παράλληλα, η υψηλή απόδοσή του εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθιστώντας τον ιδανική επιλογή για μακρινά ταξίδια σε θαλάσσιες μεταφορές.
Η τεχνολογία της καύσης μεθανόλης απαιτεί εξειδικευμένα συστήματα παροχής και διαχείρισης καυσίμου. Ο X-DF-M ενσωματώνει ένα προηγμένο σύστημα εγχυτήρων υψηλής πίεσης, το οποίο διαχειρίζεται με ακρίβεια τη ροή της μεθανόλης, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και ασφάλεια στη λειτουργία του κινητήρα. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει επίσης ενισχυμένα εξαρτήματα, ανθεκτικά στη διάβρωση, καθώς η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο με διαφορετικές χημικές ιδιότητες από το ντίζελ ή το LNG.
Η ανάπτυξη του κινητήρα συνοδεύτηκε από εκτεταμένες δοκιμές σε εργοστασιακές συνθήκες, οι οποίες επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία και την απόδοσή του. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτών των δοκιμών οδήγησε στην έγκριση τύπου από οκτώ διεθνείς νηογνώμονες, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία του μπορεί να εφαρμοστεί ευρέως στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ