
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical.
Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου που ανήκουν στο Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council – GCC). Τις πρώτες δύο θέσεις της κατάταξης καταλαμβάνει ο όμιλος Qatar: την πρώτη θέση με την Qatar Gas Transport, η οποία διαθέτει στόλο 66 πλοίων αξίας $11,9 δισ., και τη δεύτερη θέση η QatarEnergy, η οποία διαθέτει στόλο 33 πλοίων αξίας $8,57 δισ.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η ADNOC Logistics and Services με 76 πλοία αξίας $6,48 δισ., στην τέταρτη θέση η Bahri με 56 πλοία αξίας $3,98 δισ., στην πέμπτη θέση η Asyad Shipping με στόλο 50 πλοίων αξίας $3,04 δισ., ενώ στην έκτη θέση η AW Shipping με στόλο 23 πλοίων αξίας $3 δισ.
Είναι άξιο αναφοράς ότι εντός δεκάδας υπάρχει και μια «κρυφή» ελληνική παρουσία, καθώς στην έβδομη θέση βρίσκεται η εταιρεία Maran Nakilat, joint venture του Ομίλου Αγγελικούση και της Nakilat. Η εταιρεία αυτή, επί του παρόντος, διαθέτει στόλο 15 πλοίων αξίας $1,75 δισ.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι KOTC (31 πλοία ‒ $1,63 δισ.), Densay Shipping (58 πλοία ‒ $1,6 δισ.) και Bahri Chemicals (33 πλοία ‒ $1,4 δισ.).
Οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων
Σύμφωνα με τη Veson Nautical, πρωταγωνιστικό ρόλο στις παραγγελίες πλοίων το 2024 διαδραμάτισαν η Qatar Gas Transport (παραγγελίες αξίας $7,2 δισ.), η AW Shipping (παραγγελίες αξίας $1,9 δισ.), η QatarEnergy (παραγγελίες αξίας $1,84 δισ.) και η ADNOC (παραγγελίες αξίας $1,56 δισ.).
Κατά κύριο λόγο, οι παραγγελίες ήταν εστιασμένες στα LNG carriers (44 πλοία), στα LPG carriers (23 πλοία) και λιγότερο στα δεξαμενόπλοια (15 πλοία).
Τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες
Στα δεξαμενόπλοια επικεντρώθηκε η δραστηριότητα των κρατών του Κόλπου στη second-hand αγορά πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, έλαβαν χώρα αγορές 156 tankers συνολικής αξίας $5 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα LNG carriers, με συναλλαγές για 12 πλοία αξίας $1,76 δισ., ενώ στην τρίτη θέση τα bulk carriers, όπου οι συμφωνίες αφορούσαν 51 πλοία αξίας $772 εκατ., σύμφωνα με τη Veson Nautical.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ