
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical.
Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου που ανήκουν στο Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council – GCC). Τις πρώτες δύο θέσεις της κατάταξης καταλαμβάνει ο όμιλος Qatar: την πρώτη θέση με την Qatar Gas Transport, η οποία διαθέτει στόλο 66 πλοίων αξίας $11,9 δισ., και τη δεύτερη θέση η QatarEnergy, η οποία διαθέτει στόλο 33 πλοίων αξίας $8,57 δισ.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η ADNOC Logistics and Services με 76 πλοία αξίας $6,48 δισ., στην τέταρτη θέση η Bahri με 56 πλοία αξίας $3,98 δισ., στην πέμπτη θέση η Asyad Shipping με στόλο 50 πλοίων αξίας $3,04 δισ., ενώ στην έκτη θέση η AW Shipping με στόλο 23 πλοίων αξίας $3 δισ.
Είναι άξιο αναφοράς ότι εντός δεκάδας υπάρχει και μια «κρυφή» ελληνική παρουσία, καθώς στην έβδομη θέση βρίσκεται η εταιρεία Maran Nakilat, joint venture του Ομίλου Αγγελικούση και της Nakilat. Η εταιρεία αυτή, επί του παρόντος, διαθέτει στόλο 15 πλοίων αξίας $1,75 δισ.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι KOTC (31 πλοία ‒ $1,63 δισ.), Densay Shipping (58 πλοία ‒ $1,6 δισ.) και Bahri Chemicals (33 πλοία ‒ $1,4 δισ.).
Οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων
Σύμφωνα με τη Veson Nautical, πρωταγωνιστικό ρόλο στις παραγγελίες πλοίων το 2024 διαδραμάτισαν η Qatar Gas Transport (παραγγελίες αξίας $7,2 δισ.), η AW Shipping (παραγγελίες αξίας $1,9 δισ.), η QatarEnergy (παραγγελίες αξίας $1,84 δισ.) και η ADNOC (παραγγελίες αξίας $1,56 δισ.).
Κατά κύριο λόγο, οι παραγγελίες ήταν εστιασμένες στα LNG carriers (44 πλοία), στα LPG carriers (23 πλοία) και λιγότερο στα δεξαμενόπλοια (15 πλοία).
Τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες
Στα δεξαμενόπλοια επικεντρώθηκε η δραστηριότητα των κρατών του Κόλπου στη second-hand αγορά πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, έλαβαν χώρα αγορές 156 tankers συνολικής αξίας $5 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα LNG carriers, με συναλλαγές για 12 πλοία αξίας $1,76 δισ., ενώ στην τρίτη θέση τα bulk carriers, όπου οι συμφωνίες αφορούσαν 51 πλοία αξίας $772 εκατ., σύμφωνα με τη Veson Nautical.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ