
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical.
Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου που ανήκουν στο Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council – GCC). Τις πρώτες δύο θέσεις της κατάταξης καταλαμβάνει ο όμιλος Qatar: την πρώτη θέση με την Qatar Gas Transport, η οποία διαθέτει στόλο 66 πλοίων αξίας $11,9 δισ., και τη δεύτερη θέση η QatarEnergy, η οποία διαθέτει στόλο 33 πλοίων αξίας $8,57 δισ.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η ADNOC Logistics and Services με 76 πλοία αξίας $6,48 δισ., στην τέταρτη θέση η Bahri με 56 πλοία αξίας $3,98 δισ., στην πέμπτη θέση η Asyad Shipping με στόλο 50 πλοίων αξίας $3,04 δισ., ενώ στην έκτη θέση η AW Shipping με στόλο 23 πλοίων αξίας $3 δισ.
Είναι άξιο αναφοράς ότι εντός δεκάδας υπάρχει και μια «κρυφή» ελληνική παρουσία, καθώς στην έβδομη θέση βρίσκεται η εταιρεία Maran Nakilat, joint venture του Ομίλου Αγγελικούση και της Nakilat. Η εταιρεία αυτή, επί του παρόντος, διαθέτει στόλο 15 πλοίων αξίας $1,75 δισ.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι KOTC (31 πλοία ‒ $1,63 δισ.), Densay Shipping (58 πλοία ‒ $1,6 δισ.) και Bahri Chemicals (33 πλοία ‒ $1,4 δισ.).
Οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων
Σύμφωνα με τη Veson Nautical, πρωταγωνιστικό ρόλο στις παραγγελίες πλοίων το 2024 διαδραμάτισαν η Qatar Gas Transport (παραγγελίες αξίας $7,2 δισ.), η AW Shipping (παραγγελίες αξίας $1,9 δισ.), η QatarEnergy (παραγγελίες αξίας $1,84 δισ.) και η ADNOC (παραγγελίες αξίας $1,56 δισ.).
Κατά κύριο λόγο, οι παραγγελίες ήταν εστιασμένες στα LNG carriers (44 πλοία), στα LPG carriers (23 πλοία) και λιγότερο στα δεξαμενόπλοια (15 πλοία).
Τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες
Στα δεξαμενόπλοια επικεντρώθηκε η δραστηριότητα των κρατών του Κόλπου στη second-hand αγορά πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, έλαβαν χώρα αγορές 156 tankers συνολικής αξίας $5 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα LNG carriers, με συναλλαγές για 12 πλοία αξίας $1,76 δισ., ενώ στην τρίτη θέση τα bulk carriers, όπου οι συμφωνίες αφορούσαν 51 πλοία αξίας $772 εκατ., σύμφωνα με τη Veson Nautical.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ