
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical.
Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου που ανήκουν στο Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (Gulf Cooperation Council – GCC). Τις πρώτες δύο θέσεις της κατάταξης καταλαμβάνει ο όμιλος Qatar: την πρώτη θέση με την Qatar Gas Transport, η οποία διαθέτει στόλο 66 πλοίων αξίας $11,9 δισ., και τη δεύτερη θέση η QatarEnergy, η οποία διαθέτει στόλο 33 πλοίων αξίας $8,57 δισ.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η ADNOC Logistics and Services με 76 πλοία αξίας $6,48 δισ., στην τέταρτη θέση η Bahri με 56 πλοία αξίας $3,98 δισ., στην πέμπτη θέση η Asyad Shipping με στόλο 50 πλοίων αξίας $3,04 δισ., ενώ στην έκτη θέση η AW Shipping με στόλο 23 πλοίων αξίας $3 δισ.
Είναι άξιο αναφοράς ότι εντός δεκάδας υπάρχει και μια «κρυφή» ελληνική παρουσία, καθώς στην έβδομη θέση βρίσκεται η εταιρεία Maran Nakilat, joint venture του Ομίλου Αγγελικούση και της Nakilat. Η εταιρεία αυτή, επί του παρόντος, διαθέτει στόλο 15 πλοίων αξίας $1,75 δισ.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι KOTC (31 πλοία ‒ $1,63 δισ.), Densay Shipping (58 πλοία ‒ $1,6 δισ.) και Bahri Chemicals (33 πλοία ‒ $1,4 δισ.).
Οι πρωταγωνιστές στις παραγγελίες πλοίων
Σύμφωνα με τη Veson Nautical, πρωταγωνιστικό ρόλο στις παραγγελίες πλοίων το 2024 διαδραμάτισαν η Qatar Gas Transport (παραγγελίες αξίας $7,2 δισ.), η AW Shipping (παραγγελίες αξίας $1,9 δισ.), η QatarEnergy (παραγγελίες αξίας $1,84 δισ.) και η ADNOC (παραγγελίες αξίας $1,56 δισ.).
Κατά κύριο λόγο, οι παραγγελίες ήταν εστιασμένες στα LNG carriers (44 πλοία), στα LPG carriers (23 πλοία) και λιγότερο στα δεξαμενόπλοια (15 πλοία).
Τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες
Στα δεξαμενόπλοια επικεντρώθηκε η δραστηριότητα των κρατών του Κόλπου στη second-hand αγορά πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, έλαβαν χώρα αγορές 156 tankers συνολικής αξίας $5 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα LNG carriers, με συναλλαγές για 12 πλοία αξίας $1,76 δισ., ενώ στην τρίτη θέση τα bulk carriers, όπου οι συμφωνίες αφορούσαν 51 πλοία αξίας $772 εκατ., σύμφωνα με τη Veson Nautical.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ