
Σε διαλυτήριο της Ινδίας έχει φτάσει δεξαμενόπλοιο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, σηματοδοτώντας την πρώτη διάλυση πλοίου του σκιώδους στόλου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το Suezmax «Nolan», ναυπηγημένο το 1998, έχει φτάσει σε διαλυτήριο στη δυτική Ινδία. Το πλοίο είχε υποστεί κυρώσεις το 2019 λόγω μεταφοράς ιρανικού φορτίου πετρελαίου και αποτελεί ένα από εκατοντάδες πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η οικονομική ζωή ενός πλοίου ολοκληρώνεται περίπου στα 25 έτη ή και νωρίτερα, εάν η ναυλαγορά βρίσκεται υπό πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία καθίστανται τεχνολογικά παρωχημένα και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ωστόσο, όταν χώρες ‒όπως σήμερα το Ιράν και η Ρωσία‒ υπόκεινται σε κυρώσεις και δυσκολεύονται να διασφαλίσουν τις μεταφορικές ανάγκες τους, αυτά τα πλοία επιδίδονται στη μεταφορά των φορτίων τους, γεγονός που οδηγεί στην επιμήκυνση της οικονομικής ζωής τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση των συγκεκριμένων πλοίων πέραν της προβλεπόμενης οικονομικής ζωής τους εγείρει συχνά προβληματισμούς σχετικά με την αξιοπιστία τους σε επίπεδο ασφάλειας. Αυτό αφορά αφενός τους ναυτικούς που τα στελεχώνουν και αφετέρου ευρύτερα το περιβάλλον.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αρκετά πλοία ενδέχεται να ακολουθήσουν στα βήματα του «Nolan», καθώς η Δύση, και ειδικά οι ΗΠΑ, επιβάλλουν συνεχώς κυρώσεις σε νέα πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες, επιχειρώντας να περιορίσουν τη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ