
Σε διαλυτήριο της Ινδίας έχει φτάσει δεξαμενόπλοιο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, σηματοδοτώντας την πρώτη διάλυση πλοίου του σκιώδους στόλου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το Suezmax «Nolan», ναυπηγημένο το 1998, έχει φτάσει σε διαλυτήριο στη δυτική Ινδία. Το πλοίο είχε υποστεί κυρώσεις το 2019 λόγω μεταφοράς ιρανικού φορτίου πετρελαίου και αποτελεί ένα από εκατοντάδες πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η οικονομική ζωή ενός πλοίου ολοκληρώνεται περίπου στα 25 έτη ή και νωρίτερα, εάν η ναυλαγορά βρίσκεται υπό πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία καθίστανται τεχνολογικά παρωχημένα και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ωστόσο, όταν χώρες ‒όπως σήμερα το Ιράν και η Ρωσία‒ υπόκεινται σε κυρώσεις και δυσκολεύονται να διασφαλίσουν τις μεταφορικές ανάγκες τους, αυτά τα πλοία επιδίδονται στη μεταφορά των φορτίων τους, γεγονός που οδηγεί στην επιμήκυνση της οικονομικής ζωής τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση των συγκεκριμένων πλοίων πέραν της προβλεπόμενης οικονομικής ζωής τους εγείρει συχνά προβληματισμούς σχετικά με την αξιοπιστία τους σε επίπεδο ασφάλειας. Αυτό αφορά αφενός τους ναυτικούς που τα στελεχώνουν και αφετέρου ευρύτερα το περιβάλλον.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αρκετά πλοία ενδέχεται να ακολουθήσουν στα βήματα του «Nolan», καθώς η Δύση, και ειδικά οι ΗΠΑ, επιβάλλουν συνεχώς κυρώσεις σε νέα πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες, επιχειρώντας να περιορίσουν τη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ