
Σε διαλυτήριο της Ινδίας έχει φτάσει δεξαμενόπλοιο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, σηματοδοτώντας την πρώτη διάλυση πλοίου του σκιώδους στόλου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το Suezmax «Nolan», ναυπηγημένο το 1998, έχει φτάσει σε διαλυτήριο στη δυτική Ινδία. Το πλοίο είχε υποστεί κυρώσεις το 2019 λόγω μεταφοράς ιρανικού φορτίου πετρελαίου και αποτελεί ένα από εκατοντάδες πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η οικονομική ζωή ενός πλοίου ολοκληρώνεται περίπου στα 25 έτη ή και νωρίτερα, εάν η ναυλαγορά βρίσκεται υπό πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία καθίστανται τεχνολογικά παρωχημένα και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ωστόσο, όταν χώρες ‒όπως σήμερα το Ιράν και η Ρωσία‒ υπόκεινται σε κυρώσεις και δυσκολεύονται να διασφαλίσουν τις μεταφορικές ανάγκες τους, αυτά τα πλοία επιδίδονται στη μεταφορά των φορτίων τους, γεγονός που οδηγεί στην επιμήκυνση της οικονομικής ζωής τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση των συγκεκριμένων πλοίων πέραν της προβλεπόμενης οικονομικής ζωής τους εγείρει συχνά προβληματισμούς σχετικά με την αξιοπιστία τους σε επίπεδο ασφάλειας. Αυτό αφορά αφενός τους ναυτικούς που τα στελεχώνουν και αφετέρου ευρύτερα το περιβάλλον.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αρκετά πλοία ενδέχεται να ακολουθήσουν στα βήματα του «Nolan», καθώς η Δύση, και ειδικά οι ΗΠΑ, επιβάλλουν συνεχώς κυρώσεις σε νέα πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες, επιχειρώντας να περιορίσουν τη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ