
Σε διαλυτήριο της Ινδίας έχει φτάσει δεξαμενόπλοιο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, σηματοδοτώντας την πρώτη διάλυση πλοίου του σκιώδους στόλου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το Suezmax «Nolan», ναυπηγημένο το 1998, έχει φτάσει σε διαλυτήριο στη δυτική Ινδία. Το πλοίο είχε υποστεί κυρώσεις το 2019 λόγω μεταφοράς ιρανικού φορτίου πετρελαίου και αποτελεί ένα από εκατοντάδες πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η οικονομική ζωή ενός πλοίου ολοκληρώνεται περίπου στα 25 έτη ή και νωρίτερα, εάν η ναυλαγορά βρίσκεται υπό πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία καθίστανται τεχνολογικά παρωχημένα και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ωστόσο, όταν χώρες ‒όπως σήμερα το Ιράν και η Ρωσία‒ υπόκεινται σε κυρώσεις και δυσκολεύονται να διασφαλίσουν τις μεταφορικές ανάγκες τους, αυτά τα πλοία επιδίδονται στη μεταφορά των φορτίων τους, γεγονός που οδηγεί στην επιμήκυνση της οικονομικής ζωής τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση των συγκεκριμένων πλοίων πέραν της προβλεπόμενης οικονομικής ζωής τους εγείρει συχνά προβληματισμούς σχετικά με την αξιοπιστία τους σε επίπεδο ασφάλειας. Αυτό αφορά αφενός τους ναυτικούς που τα στελεχώνουν και αφετέρου ευρύτερα το περιβάλλον.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αρκετά πλοία ενδέχεται να ακολουθήσουν στα βήματα του «Nolan», καθώς η Δύση, και ειδικά οι ΗΠΑ, επιβάλλουν συνεχώς κυρώσεις σε νέα πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες, επιχειρώντας να περιορίσουν τη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κοινοπραξία LNG Canada φόρτωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που προορίζεται πλέον για τις παγκόσμιες αγορές, σηματοδοτώντας την έναρξη των…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ