
Σε διαλυτήριο της Ινδίας έχει φτάσει δεξαμενόπλοιο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, σηματοδοτώντας την πρώτη διάλυση πλοίου του σκιώδους στόλου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, το Suezmax «Nolan», ναυπηγημένο το 1998, έχει φτάσει σε διαλυτήριο στη δυτική Ινδία. Το πλοίο είχε υποστεί κυρώσεις το 2019 λόγω μεταφοράς ιρανικού φορτίου πετρελαίου και αποτελεί ένα από εκατοντάδες πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η οικονομική ζωή ενός πλοίου ολοκληρώνεται περίπου στα 25 έτη ή και νωρίτερα, εάν η ναυλαγορά βρίσκεται υπό πίεση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πλοία καθίστανται τεχνολογικά παρωχημένα και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ωστόσο, όταν χώρες ‒όπως σήμερα το Ιράν και η Ρωσία‒ υπόκεινται σε κυρώσεις και δυσκολεύονται να διασφαλίσουν τις μεταφορικές ανάγκες τους, αυτά τα πλοία επιδίδονται στη μεταφορά των φορτίων τους, γεγονός που οδηγεί στην επιμήκυνση της οικονομικής ζωής τους.
Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση των συγκεκριμένων πλοίων πέραν της προβλεπόμενης οικονομικής ζωής τους εγείρει συχνά προβληματισμούς σχετικά με την αξιοπιστία τους σε επίπεδο ασφάλειας. Αυτό αφορά αφενός τους ναυτικούς που τα στελεχώνουν και αφετέρου ευρύτερα το περιβάλλον.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, αρκετά πλοία ενδέχεται να ακολουθήσουν στα βήματα του «Nolan», καθώς η Δύση, και ειδικά οι ΗΠΑ, επιβάλλουν συνεχώς κυρώσεις σε νέα πλοία και διαχειρίστριες εταιρείες, επιχειρώντας να περιορίσουν τη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ