
Θολό παραμένει το outlook για τα δεξαμενόπλοια, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να παραμένουν αστάθμητος παράγοντας.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα ισχυροποιηθεί έως έναν βαθμό το 2025, όμως θα αποδυναμωθεί το 2026 όσον αφορά τα crude tankers, ενώ θα αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026 όσον αφορά τα product tankers.
Η αύξηση της ζήτησης για crude tankers αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ του 0,5% και του 1,5%, ενώ η προσφορά θα αυξηθεί κατά 0,8%. Το 2026, η μεταβολή της ζήτησης εκτιμάται μεταξύ του -0,5% και του 0,5%, ενώ η άνοδος της προσφοράς στο 3%.
Από την άλλη, στα product tankers, η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 2,5% έως 3,5% το 2025 και κατά 3% έως 4% το 2026, ενώ η προσφορά θα αυξηθεί κατά 3,9% το 2025 και κατά 8,4% το 2026.
Τα προαναφερθέντα προκύπτουν από την παραδοχή ότι η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα θα επιστρέψει σταδιακά στην κανονικότητα το 2025. Επιπλέον, βάσει του ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,3% το 2025 και το 2026. Ωστόσο, σε σύγκριση με το 2024, η ανάπτυξη επιβραδύνεται σε κομβικές χώρες για τα tankers, όπως είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ