
Καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία με διάφορους τρόπους, τα πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) πρότεινε πρόσφατα χρεώσεις έως και $1,5 εκατ. για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη πρόταση εντάσσεται στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγει αμερικανική υπηρεσία σχετικά με την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα προτεινόμενα μέτρα του USTR περιλαμβάνουν τέλη εισόδου στους αμερικανικούς λιμένες, ύψους έως και $1 εκατ., για κάθε πλοίο κινεζικών συμφερόντων. Εναλλακτικά, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να χρεώνουν $1.000 ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας των πλοίων. Από την άλλη πλευρά, μη κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνονται με χρέωση έως και $1,5 εκατ. ανά είσοδο σε αμερικανικούς λιμένες.
Παράλληλα, εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται στόλους που απαρτίζονται τουλάχιστον κατά 50% από πλοία κινεζικής κατασκευής θα πληρώνουν $1 εκατ. ανά είσοδο πλοίου σε λιμένα των ΗΠΑ. Το USTR προβλέπει μείωση της εν λόγω χρέωσης στα $750.000 εάν το ποσοστό ανέρχεται στο 25-50%, καθώς και μείωση στα $500.000 για ποσοστό κάτω του 25%. Επιπλέον, το USTR υπογραμμίζει ότι ένα ανάλογο σύνολο χρεώσεων είναι πιθανό να εφαρμοστεί σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν τοποθετήσει σε κινεζικά ναυπηγεία παραγγελίες για πλοία που θα παραδοθούν εντός των επόμενων δύο ετών.
Πέραν των χρεώσεων στα πλοία κινεζικής κατασκευής, τα διορθωτικά μέτρα προτείνουν επίσης, για τα πρώτα δύο χρόνια, τουλάχιστον το 1% των εξαγωγών των ΗΠΑ να διενεργούνται από πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία. Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 3% έπειτα από δύο χρόνια και στο 5% έπειτα από τρία χρόνια. Τέλος, μετά από επτά χρόνια, οι περιορισμοί προβλέπουν τουλάχιστον το 15% των αμερικανικών εμπορευμάτων να μεταφέρονται σε πλοία με σημαία των ΗΠΑ, ενώ το 5% σε πλοία αμερικανικής κατασκευής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ