
Καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία με διάφορους τρόπους, τα πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) πρότεινε πρόσφατα χρεώσεις έως και $1,5 εκατ. για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη πρόταση εντάσσεται στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγει αμερικανική υπηρεσία σχετικά με την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα προτεινόμενα μέτρα του USTR περιλαμβάνουν τέλη εισόδου στους αμερικανικούς λιμένες, ύψους έως και $1 εκατ., για κάθε πλοίο κινεζικών συμφερόντων. Εναλλακτικά, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να χρεώνουν $1.000 ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας των πλοίων. Από την άλλη πλευρά, μη κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνονται με χρέωση έως και $1,5 εκατ. ανά είσοδο σε αμερικανικούς λιμένες.
Παράλληλα, εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται στόλους που απαρτίζονται τουλάχιστον κατά 50% από πλοία κινεζικής κατασκευής θα πληρώνουν $1 εκατ. ανά είσοδο πλοίου σε λιμένα των ΗΠΑ. Το USTR προβλέπει μείωση της εν λόγω χρέωσης στα $750.000 εάν το ποσοστό ανέρχεται στο 25-50%, καθώς και μείωση στα $500.000 για ποσοστό κάτω του 25%. Επιπλέον, το USTR υπογραμμίζει ότι ένα ανάλογο σύνολο χρεώσεων είναι πιθανό να εφαρμοστεί σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν τοποθετήσει σε κινεζικά ναυπηγεία παραγγελίες για πλοία που θα παραδοθούν εντός των επόμενων δύο ετών.
Πέραν των χρεώσεων στα πλοία κινεζικής κατασκευής, τα διορθωτικά μέτρα προτείνουν επίσης, για τα πρώτα δύο χρόνια, τουλάχιστον το 1% των εξαγωγών των ΗΠΑ να διενεργούνται από πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία. Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 3% έπειτα από δύο χρόνια και στο 5% έπειτα από τρία χρόνια. Τέλος, μετά από επτά χρόνια, οι περιορισμοί προβλέπουν τουλάχιστον το 15% των αμερικανικών εμπορευμάτων να μεταφέρονται σε πλοία με σημαία των ΗΠΑ, ενώ το 5% σε πλοία αμερικανικής κατασκευής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ