
Καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία με διάφορους τρόπους, τα πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) πρότεινε πρόσφατα χρεώσεις έως και $1,5 εκατ. για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη πρόταση εντάσσεται στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγει αμερικανική υπηρεσία σχετικά με την αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα προτεινόμενα μέτρα του USTR περιλαμβάνουν τέλη εισόδου στους αμερικανικούς λιμένες, ύψους έως και $1 εκατ., για κάθε πλοίο κινεζικών συμφερόντων. Εναλλακτικά, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να χρεώνουν $1.000 ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας των πλοίων. Από την άλλη πλευρά, μη κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνονται με χρέωση έως και $1,5 εκατ. ανά είσοδο σε αμερικανικούς λιμένες.
Παράλληλα, εταιρείες οι οποίες διαχειρίζονται στόλους που απαρτίζονται τουλάχιστον κατά 50% από πλοία κινεζικής κατασκευής θα πληρώνουν $1 εκατ. ανά είσοδο πλοίου σε λιμένα των ΗΠΑ. Το USTR προβλέπει μείωση της εν λόγω χρέωσης στα $750.000 εάν το ποσοστό ανέρχεται στο 25-50%, καθώς και μείωση στα $500.000 για ποσοστό κάτω του 25%. Επιπλέον, το USTR υπογραμμίζει ότι ένα ανάλογο σύνολο χρεώσεων είναι πιθανό να εφαρμοστεί σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν τοποθετήσει σε κινεζικά ναυπηγεία παραγγελίες για πλοία που θα παραδοθούν εντός των επόμενων δύο ετών.
Πέραν των χρεώσεων στα πλοία κινεζικής κατασκευής, τα διορθωτικά μέτρα προτείνουν επίσης, για τα πρώτα δύο χρόνια, τουλάχιστον το 1% των εξαγωγών των ΗΠΑ να διενεργούνται από πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία. Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 3% έπειτα από δύο χρόνια και στο 5% έπειτα από τρία χρόνια. Τέλος, μετά από επτά χρόνια, οι περιορισμοί προβλέπουν τουλάχιστον το 15% των αμερικανικών εμπορευμάτων να μεταφέρονται σε πλοία με σημαία των ΗΠΑ, ενώ το 5% σε πλοία αμερικανικής κατασκευής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ