
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 40 ετών διαμορφώνεται επί του παρόντος η μέση ηλικία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Arrow Shipping & Energy, η μέση ηλικία των πλοίων του παγκόσμιου εμπορικού στόλου ανέρχεται στα 17,4 έτη.
Ειδικότερα, η μέση ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων ανέρχεται σε ιστορικά υψηλά, καθώς αγγίζει τα 14 έτη. Από την άλλη, ο στόλος των bulk carriers παραμένει σε απόσταση από τα επίπεδα-ρεκόρ, με τη μέση ηλικία του στόλου να διαμορφώνεται στα 12,8 έτη.
Στον αντίποδα, η μέση ηλικία του στόλου των containerships βαίνει μειούμενη, λόγω του κύματος παραδόσεων που κατακλύζει την αγορά. Ως εκ τούτου, από το υψηλό των 14,8 ετών τον Αύγουστο του 2023, βρίσκεται πλέον στα 14,5 έτη.
Όπως υπογραμμίζει η Arrow Shipping & Energy, η γήρανση του παγκόσμιου στόλου είναι πιθανό να επιβραδυνθεί, καθώς αυξάνονται οι παραδόσεις νεότευκτων και παράλληλα εντείνονται οι πιέσεις για ανακύκλωση των γερασμένων πλοίων. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η τάση θα επηρεάσει σημαντικά τις ναυλαγορές, όπως και τις αγορές μεταχειρισμένων και νεότευκτων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ