
Σε νέες παραγγελίες με επίκεντρο την αγορά δεξαμενόπλοιων προχωρά ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco Shipping. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Cosco τοποθέτησε παραγγελίες για συνολικά έξι δεξαμενόπλοια.
Η πρώτη αφορά τη ναυπήγηση δύο tankers χωρητικότητας 114.200 dwt στα κινεζικά ναυπηγεία του ομίλου Cosco Yangzhou. Καθένα εκ των πλοίων έχει κόστος $86 εκατ., ενώ θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης.
Η δεύτερη παραγγελία της Cosco αφορά την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 109.900 dwt στα ίδια ναυπηγεία. Τα εν λόγω tankers θα είναι μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (LR2s) και θα είναι επίσης εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και μεθανόλης. Το κόστος κάθε πλοίου ανέρχεται σε $89 εκατ.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv, η τρίτη και τελευταία πρόσφατη παραγγελία της Cosco αφορά τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων μεγέθους LR1. Η κατασκευή τους θα λάβει χώρα στο ναυπηγείο Cosco Dalian του ομίλου, με εκτιμώμενο κόστος $64 εκατ. ανά πλοίο. Και τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια θα είναι μηχανής διπλού καυσίμου κατανάλωσης μεθανόλης.
Συνεπώς, αφενός καταγράφεται μια ξεκάθαρη εστίαση της Cosco στις προοπτικές της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, παρά τον προβληματισμό αναφορικά με την επάρκεια και την τροφοδοσία της. Αφετέρου, οι κινεζικοί ναυτιλιακοί κολοσσοί εκμεταλλεύονται την υψηλή δυναμική των εγχώριων ναυπηγείων, εν προκειμένω εκείνων που ανήκουν στον ίδιο, ευρύτερο ναυτιλιακό όμιλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ