
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με όραμα την εδραίωση της χώρας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.
Πιο συγκεκριμένα, το Νέο Δελχί προγραμματίζει επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των λιμένων της χώρας, καθώς και για την ανάπτυξη της ινδικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Παράλληλα, ωθούμενη από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία, η κυβέρνηση Μόντι ανακοίνωσε πρόσφατα τη σύσταση μιας νέας κρατικής εταιρείας τακτικών γραμμών, η οποία θα διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 100 πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι επισκέφθηκε πρόσφατα τα κεντρικά γραφεία της CMA CGM στη Μασσαλία, παρουσία του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Η εν λόγω επίσκεψη υπογραμμίζει τις ισχυρές διμερείς σχέσεις Ινδίας-Γαλλίας, ενώ ενισχύει τις δεσμεύσεις της liner εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην ασιατική αγορά με εφαλτήριο την Ινδία.
Από την πλευρά της, η A.P. Moller-Maersk (Maersk) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) με το ινδικό ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL). Βάσει της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν ευκαιρίες συνεργασίας στους τομείς των επισκευών, της συντήρησης και της ναυπήγησης πλοίων στην Ινδία. Στα πρώτα της στάδια, η συνεργασία θα εστιάσει στις εν πλω επισκευές containerships μεταφορικής ικανότητας έως 7.000 TEUs και στον δεξαμενισμό containerships μεταφορικής ικανότητας έως 4.000 TEUs.
Παράλληλα, και η MSC ρίχνει γέφυρες στην Ινδία, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού, Soren Toft, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου τη χώρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Piyush Goyal, κατά τη διάρκεια της οποίας συζήτησαν πληθώρα πιθανών επενδύσεων. Όπως υπογράμμισε μέσω ανάρτησης στο «X» ο Ινδός Υπουργός, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς, ναυπηγεία και στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Οι εν λόγω κινήσεις της Ινδίας στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή και ευθυγραμμίζονται απόλυτα με το όραμα της κυβέρνησης για το 2047, το οποίο προσβλέπει στην καθιέρωση της Ινδίας μεταξύ των πέντε κορυφαίων ναυτιλιακών κόμβων παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ