
Στην Ινδία στρέφουν ολοένα και περισσότερο το βλέμμα τους οι κολοσσοί των τακτικών γραμμών, καθώς η ινδική κυβέρνηση έχει ήδη προαναγγείλει μαζικές επενδύσεις με όραμα την εδραίωση της χώρας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα.
Πιο συγκεκριμένα, το Νέο Δελχί προγραμματίζει επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των λιμένων της χώρας, καθώς και για την ανάπτυξη της ινδικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Παράλληλα, ωθούμενη από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομία, η κυβέρνηση Μόντι ανακοίνωσε πρόσφατα τη σύσταση μιας νέας κρατικής εταιρείας τακτικών γραμμών, η οποία θα διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 100 πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι επισκέφθηκε πρόσφατα τα κεντρικά γραφεία της CMA CGM στη Μασσαλία, παρουσία του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Η εν λόγω επίσκεψη υπογραμμίζει τις ισχυρές διμερείς σχέσεις Ινδίας-Γαλλίας, ενώ ενισχύει τις δεσμεύσεις της liner εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην ασιατική αγορά με εφαλτήριο την Ινδία.
Από την πλευρά της, η A.P. Moller-Maersk (Maersk) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) με το ινδικό ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL). Βάσει της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν ευκαιρίες συνεργασίας στους τομείς των επισκευών, της συντήρησης και της ναυπήγησης πλοίων στην Ινδία. Στα πρώτα της στάδια, η συνεργασία θα εστιάσει στις εν πλω επισκευές containerships μεταφορικής ικανότητας έως 7.000 TEUs και στον δεξαμενισμό containerships μεταφορικής ικανότητας έως 4.000 TEUs.
Παράλληλα, και η MSC ρίχνει γέφυρες στην Ινδία, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού, Soren Toft, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου τη χώρα. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας, Piyush Goyal, κατά τη διάρκεια της οποίας συζήτησαν πληθώρα πιθανών επενδύσεων. Όπως υπογράμμισε μέσω ανάρτησης στο «X» ο Ινδός Υπουργός, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς, ναυπηγεία και στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Οι εν λόγω κινήσεις της Ινδίας στοχεύουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή και ευθυγραμμίζονται απόλυτα με το όραμα της κυβέρνησης για το 2047, το οποίο προσβλέπει στην καθιέρωση της Ινδίας μεταξύ των πέντε κορυφαίων ναυτιλιακών κόμβων παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ