
Αλλαγές στον εμπορευματικό χάρτη και των bulk carriers φέρνουν οι δασμοί που επέβαλε πρόσφατα η νέα κρατική διοίκηση των ΗΠΑ.
Ο κλιμακούμενος εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας αναδιαμορφώνει τα παγκόσμια εμπορικά πρότυπα, με νέους δασμούς στον χάλυβα, στο αλουμίνιο, στον άνθρακα, στο υγροποιημένο φυσικό αέριο και στο αργό πετρέλαιο να διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις εμπορευματικές ροές. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις 10% σε όλες τις εισαγωγές από την Κίνα, ενώ η τελευταία έχει προβεί σε δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα. Παράλληλα, οριζόντιους δασμούς 25% έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου.
Οι αμερικανικοί δασμοί στον χάλυβα έχουν ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παγκόσμιας παραγωγής, ιδιαίτερα της βραζιλιάνικης και της κινεζικής, μειώνοντας τις εξαγωγές τους και ασκώντας πιέσεις στα Capesizes. Από την άλλη, μπορεί η στροφή της Κίνας στην Αυστραλία, στη Ρωσία και στην Ινδονησία για τις προμήθειες άνθρακα να αυξάνει τα τονομίλια, εντούτοις οι παγκόσμιες ροές άνθρακα καταγράφονται μειωμένες. Οι διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο χάλυβα επηρεάζουν επίσης τα Supramaxes και τα Ultramaxes. Ερωτηματικό παραμένει η στάση της Κίνας και πιθανά αντίμετρα με επίκεντρο τον χάλυβα θα μειώσουν τη ζήτηση για τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers.
Για τα Panamaxes, η αύξηση των εισαγωγών αγροτικών εμπορευμάτων της Κίνας από τη Βραζιλία και την Αργεντινή αποτελεί θετική εξέλιξη για τη ζήτηση.
Συμπερασματικά, το 2025 θα αποτελέσει έτος υψηλής μεταβλητότητας για τη συγκεκριμένη αγορά. Οι προκλήσεις θα είναι μεγαλύτερες για τα Capesizes και τα Supramaxes, ενώ τα Panamaxes θα αποδειχθούν «ανθεκτικότερα» από τις μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ εισαγωγέων και εξαγωγέων σιτηρών.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ