
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής καινοτομίας, με την ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR ‒ Small Modular Reactor). Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE) αποκάλυψε το καινοτόμο σχέδιο στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, παρουσιάζοντας μια λύση που θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργική τους αυτονομία. Στο νέο πυρηνοκίνητο πλοίο των 15.000 TEUs, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (Supercritical CO₂ ‒ sCO₂), μια προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το υπερκρίσιμο CO₂ επιτρέπει την πιο αποδοτική μετατροπή της θερμικής ενέργειας του SMR σε κινητική ενέργεια, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση του συστήματος κατά 5% σε σχέση με τους παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει το μέγεθος του εξοπλισμού πρόωσης, ενώ εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών.
Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των πυρηνοκίνητων πλοίων είναι η εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δεξαμενές καυσίμου ή συστήματα εξατμίσεων. Το νέο πλοίο διαθέτει επίσης σύστημα θαλάσσιας ακτινοπροστασίας με διπλή δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το εν λόγω πλοίο έχει λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ABS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ