
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής καινοτομίας, με την ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR ‒ Small Modular Reactor). Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE) αποκάλυψε το καινοτόμο σχέδιο στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, παρουσιάζοντας μια λύση που θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργική τους αυτονομία. Στο νέο πυρηνοκίνητο πλοίο των 15.000 TEUs, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (Supercritical CO₂ ‒ sCO₂), μια προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το υπερκρίσιμο CO₂ επιτρέπει την πιο αποδοτική μετατροπή της θερμικής ενέργειας του SMR σε κινητική ενέργεια, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση του συστήματος κατά 5% σε σχέση με τους παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει το μέγεθος του εξοπλισμού πρόωσης, ενώ εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών.
Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των πυρηνοκίνητων πλοίων είναι η εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δεξαμενές καυσίμου ή συστήματα εξατμίσεων. Το νέο πλοίο διαθέτει επίσης σύστημα θαλάσσιας ακτινοπροστασίας με διπλή δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το εν λόγω πλοίο έχει λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ABS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ