
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής καινοτομίας, με την ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR ‒ Small Modular Reactor). Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE) αποκάλυψε το καινοτόμο σχέδιο στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, παρουσιάζοντας μια λύση που θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργική τους αυτονομία. Στο νέο πυρηνοκίνητο πλοίο των 15.000 TEUs, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (Supercritical CO₂ ‒ sCO₂), μια προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το υπερκρίσιμο CO₂ επιτρέπει την πιο αποδοτική μετατροπή της θερμικής ενέργειας του SMR σε κινητική ενέργεια, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση του συστήματος κατά 5% σε σχέση με τους παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει το μέγεθος του εξοπλισμού πρόωσης, ενώ εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών.
Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των πυρηνοκίνητων πλοίων είναι η εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δεξαμενές καυσίμου ή συστήματα εξατμίσεων. Το νέο πλοίο διαθέτει επίσης σύστημα θαλάσσιας ακτινοπροστασίας με διπλή δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το εν λόγω πλοίο έχει λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ABS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ