
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής καινοτομίας, με την ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR ‒ Small Modular Reactor). Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE) αποκάλυψε το καινοτόμο σχέδιο στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, παρουσιάζοντας μια λύση που θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η τεχνολογία μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργική τους αυτονομία. Στο νέο πυρηνοκίνητο πλοίο των 15.000 TEUs, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (Supercritical CO₂ ‒ sCO₂), μια προηγμένη τεχνολογία που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το υπερκρίσιμο CO₂ επιτρέπει την πιο αποδοτική μετατροπή της θερμικής ενέργειας του SMR σε κινητική ενέργεια, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση του συστήματος κατά 5% σε σχέση με τους παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει το μέγεθος του εξοπλισμού πρόωσης, ενώ εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση των εκπομπών.
Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα των πυρηνοκίνητων πλοίων είναι η εξοικονόμηση πολύτιμου χώρου, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δεξαμενές καυσίμου ή συστήματα εξατμίσεων. Το νέο πλοίο διαθέτει επίσης σύστημα θαλάσσιας ακτινοπροστασίας με διπλή δεξαμενή από ανοξείδωτο χάλυβα, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το εν λόγω πλοίο έχει λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ABS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ