
Κοινή ανακοίνωση με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη της ΕΕ να επιταχύνουν την παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων και καυσίμων για τις αερομεταφορές εξέδωσαν η ΕCSA, το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των Ευρωπαίων εφοπλιστών, η Airlines for Europe (A4E), η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο των αερομεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η περιβαλλοντική ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Tα τρία μέρη σημειώνουν ότι η επίτευξη των στόχων της ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των εν λόγω βιομηχανιών απαιτούν τεράστιες επενδύσεις. Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύουν στην παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία και τις αερομεταφορές, δεδομένου του δύσκολου εγχειρήματος αποανθρακοποίησης των δύο κλάδων μεταφορών, τονίζεται στην ανακοίνωση. Σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, μόνο για την ευρωπαϊκή ναυτιλία και τις αερομεταφορές απαιτούνται επενδύσεις ύψους περίπου 100 δισ. ευρώ ετησίως για την ενεργειακή μετάβαση.
Μέσω της κοινής ανακοίνωσης, οι δύο ενώσεις και η T&E προτρέπουν το επερχόμενο Clean Industrial Deal να δώσει προτεραιότητα στους δύο κλάδους αναφορικά με την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων. Οι τρεις οργανώσεις υποστηρίζουν επίσης τη χρήση των ευρωπαϊκών και εθνικών εσόδων από το EU ETS για την απομείωση του κινδύνου των έργων και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αντιστοίχισης για τη διευκόλυνση της πρόσβασης της ναυτιλίας και των αερομεταφορών σε καθαρά καύσιμα. Στο ίδιο μήκος κύματος, υποστηρίζουν ότι λιμένες και αεροδρόμια θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ρόλο κόμβων ανανεώσιμων καυσίμων.
«Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Το Clean Industrial Deal πρέπει να θέσει τους όρους προκειμένου να γίνουν διαθέσιμα καθαρά καύσιμα για τη ναυτιλία. Χρειαζόμαστε τεράστιες επενδύσεις για καθαρά καύσιμα, ασφάλεια μέσω ισχυρών δεσμευτικών απαιτήσεων και απλούστευση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση. Είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα ακμάζον, καινοτόμο βιομηχανικό cluster», ανέφερε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο…
Σε μερικώς πτωτική πορεία βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.157/FEU την εβδομάδα με πέρας…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχώρησε πρόσφατα ο μαλαισιανός κολοσσός Petronas. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Petronas προέβη στην υπογραφή έντεκα μνημονίων συνεργασίας (MoUs),…
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Την άμεση διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στο λιμάνι της Πάτρας όπου μια 47χρονη επίκουρος ναυτικός επιβατηγού πλοίου έχασε τη ζωή της όταν παρασύρθηκε θανάσιμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ