
Τα βιοκαύσιμα αποτελούν μία από τις πλέον υποσχόμενες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρόκειται για καύσιμα που προέρχονται από οργανικές πηγές, όπως γεωργικά υπολείμματα και χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια, και θεωρούνται ουδέτερα σε εκπομπές CO₂, καθώς ο άνθρακας που απελευθερώνεται κατά την καύση τους έχει ήδη δεσμευτεί προηγουμένως από τη φύση. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες πλοίων, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στα συστήματα πρόωσης, κάτι που τα καθιστά άμεσα εφαρμόσιμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Παρά τις προκλήσεις που σχετίζονται με την αποθήκευση και τη σταθερότητα των βιοκαυσίμων στις δεξαμενές πλοίων, οι συνεχείς εξελίξεις στη σύνθεση και στην επεξεργασία τους διασφαλίζουν την αυξανόμενη αξιοπιστία και αποδοτικότητά τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Nippon Yusen Kaisha (NYK) ξεκίνησε μια καινοτόμο δοκιμή βιοκαυσίμου στο πλοίο μεταφοράς άνθρακα «Noshiro Maru». Το πλοίο, το οποίο διαχειρίζεται η NYK για λογαριασμό της Tohoku Electric Power Co., Inc., έγινε το πρώτο στην Ιαπωνία που χρησιμοποιεί βιοκαύσιμο σε συνεργασία με εγχώρια εταιρεία παραγωγής ενέργειας. Η προμήθεια του καυσίμου πραγματοποιήθηκε από τη Mitsubishi Corporation Energy Co., Ltd. στην περιοχή Keihin, εξασφαλίζοντας την ομαλή προσαρμογή του στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ