
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία που απηύθυνε χθες στην Ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), για τη διάσωση των παραδοσιακών ναυπηγείων της χώρας. Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ναυπηγείων – Ταρσανάδων.
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι έχουν πραγματοποιηθεί 13 παρεμβάσεις από το Υπουργείο για την διάσωση των παραδοσιακών ξύλινων σκαφών και των καρνάγιων, «έτσι ώστε» όπως είπε, «μεταξύ άλλων:
Ο Υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία – και ιδίως με το Οικονομικών – αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία, με στόχο την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των καρνάγιων. «Στο πλαίσιο προσπάθειας ενίσχυσης του cluster που δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 και σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster, μια από τις τρεις κατευθύνσεις του οποίου είναι η ναυπηγοεπισκευή με ένταξη και των καρνάγιων. Και έχουμε κερδίσει στη διαπραγμάτευση, όχι μόνο να υπάρχει επιδότηση προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά – είναι από τις σπάνιες φορές – που η Επιτροπή αποδέχεται να συνδεθεί η επιδότηση με τον ιδιωτικό τομέα, αυτό που λέμε private funds.».
Κλείνοντας ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, αφού ευχαρίστησε το ΤΕΕ για την παραγωγική συνεργασία με το υπουργείο, υπογράμμισε πως για να επιβιώσει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής πρέπει να οργανωθεί με σύγχρονα δεδομένα, καθόσον τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη προσφέρουν, ανέκαθεν, τις υπηρεσίες τους στο εμπόριο, στη μεταφορά επιβατών αλλά και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ