
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση ανέρχεται στο 56% για τα Capesizes, στο 18% για τα Kamsarmaxes, στο 20% για τα Panamaxes, στο 54% για τα Supramaxes και στο 48% για τα Handysizes.
Αναλύοντας τις ιστορικές τάσεις μεταξύ του 2018 και του 2024, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εποχικότητα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη διακύμανση των ναύλων. Κάθε χρόνο, μεταξύ της 4ης και της 12ης εβδομάδας, η αγορά παρουσιάζει ανοδική πορεία για τα πλοία Kamsarmax, Panamax, Supramax και Handysize. Είναι ενδιαφέρον ότι τα Capesizes παρουσίασαν διαφορετικό μοτίβο, με τους ναύλους να μειώνονται από το 2018 έως το 2021, αλλά να ανακάμπτουν το 2023 και το 2024. Αυτή η συμπεριφορά της αγοράς μπορεί να αποδοθεί στη συγκέντρωση των πλοίων Capesize στα χέρια λίγων παικτών, καθιστώντας την εποχικότητά της περισσότερο διακριτή συγκριτικά με τους άλλους τύπους πλοίων.
Ο βωξίτης αποτελεί πλέον το δεύτερο κυριότερο φορτίο για τα Capesizes, αντικαθιστώντας τον άνθρακα και μεταβάλλοντας άρδην το τοπίο της αγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η αύξηση του εμπορίου βωξίτη της Δυτικής Αφρικής έχει συμβάλει στην άμβλυνση των εποχικών διακυμάνσεων στα Capesizes, εξισορροπώντας τα βραζιλιάνικα φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Με την ολοκλήρωση των εορτασμών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αυξάνεται η πιθανότητα ανόδου των κινεζικών εισαγωγών/εξαγωγών άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, παράλληλα με την τυπική αύξηση των εισαγωγών σιτηρών μεταξύ της 8ης και της 24ης εβδομάδας. Ως εκ τούτου, φαντάζει πιθανή μια ανάκαμψη των ναύλων, καθώς η κινεζική βιομηχανική δραστηριότητα επανέρχεται και οι εμπορικές ροές αυξάνονται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th February 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ