
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση ανέρχεται στο 56% για τα Capesizes, στο 18% για τα Kamsarmaxes, στο 20% για τα Panamaxes, στο 54% για τα Supramaxes και στο 48% για τα Handysizes.
Αναλύοντας τις ιστορικές τάσεις μεταξύ του 2018 και του 2024, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εποχικότητα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη διακύμανση των ναύλων. Κάθε χρόνο, μεταξύ της 4ης και της 12ης εβδομάδας, η αγορά παρουσιάζει ανοδική πορεία για τα πλοία Kamsarmax, Panamax, Supramax και Handysize. Είναι ενδιαφέρον ότι τα Capesizes παρουσίασαν διαφορετικό μοτίβο, με τους ναύλους να μειώνονται από το 2018 έως το 2021, αλλά να ανακάμπτουν το 2023 και το 2024. Αυτή η συμπεριφορά της αγοράς μπορεί να αποδοθεί στη συγκέντρωση των πλοίων Capesize στα χέρια λίγων παικτών, καθιστώντας την εποχικότητά της περισσότερο διακριτή συγκριτικά με τους άλλους τύπους πλοίων.
Ο βωξίτης αποτελεί πλέον το δεύτερο κυριότερο φορτίο για τα Capesizes, αντικαθιστώντας τον άνθρακα και μεταβάλλοντας άρδην το τοπίο της αγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Η αύξηση του εμπορίου βωξίτη της Δυτικής Αφρικής έχει συμβάλει στην άμβλυνση των εποχικών διακυμάνσεων στα Capesizes, εξισορροπώντας τα βραζιλιάνικα φορτία σιδηρομεταλλεύματος. Με την ολοκλήρωση των εορτασμών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αυξάνεται η πιθανότητα ανόδου των κινεζικών εισαγωγών/εξαγωγών άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, παράλληλα με την τυπική αύξηση των εισαγωγών σιτηρών μεταξύ της 8ης και της 24ης εβδομάδας. Ως εκ τούτου, φαντάζει πιθανή μια ανάκαμψη των ναύλων, καθώς η κινεζική βιομηχανική δραστηριότητα επανέρχεται και οι εμπορικές ροές αυξάνονται.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th February 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ