
Ένα νέο κεφάλαιο στις δραστηριότητές της εγκαινίασε πρόσφατα η AD Ports Group στη Λουάντα της Ανγκόλας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών ανακοίνωσε την εκκίνηση της μακροπρόθεσμης συμφωνίας διαχείρισης και ανάπτυξης ενός σημαντικού τερματικού σταθμού του λιμένα της Λουάντα.
Ειδικότερα, βάσει της συμφωνίας, η κοινοπραξία των AD Ports Group, Unicargas και Multiparques εκκίνησε της δραστηριότητές της στον τερματικό σταθμό Noatum Ports Luanda Termina. Υπενθυμίζεται ότι το μερίδιο της AD Ports Group στην κοινοπραξία ανέρχεται στο 81%. Στο πλαίσιο της εικοσαετούς συμφωνίας παραχώρησης που υπεγράφη με τη Λιμενική Αρχή της Λουάντα τον Απρίλιο του 2024, η AD Ports Group δεσμεύτηκε να επενδύσει περίπου $250 εκατ. έως το 2026 για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του λιμένα.
Παράλληλα, μέσω επενδύσεων, η AD Ports Group προσβλέπει στην ανάπτυξη της Noatum Unicargas Logistics (στην οποία κατέχει μερίδιο 90%), που θα παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics στον λιμένα. Η συμφωνία παραχώρησης θα μπορούσε να παραταθεί για δέκα επιπλέον έτη, ενώ οι επενδύσεις της AD Ports Group θα μπορούσαν να αυξηθούν στα $380 εκατ., ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.
Σημειώνεται ότι, μέσω του λιμένα της Λουάντα, διακινείται το 76% των εμπορευματοκιβωτίων της Ανγκόλας. Παράλληλα, ο λιμένας παρέχει θαλάσσια πρόσβαση και σε γειτονικές χώρες, όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και η Ζάμπια. Με την εγκατάσταση νέας ανωδομής μέχρι το γ΄ τρίμηνο του 2026, η χωρητικότητα του τερματικού αναμένεται να αυξηθεί από τα 25.000 TEUs στα 350.000 TEUs και σε περισσότερα από 40.000 οχήματα.
Τέλος, η συγκεκριμένη συμφωνία παραχώρησης εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της AD Ports Group στην Αφρική. Άλλωστε, τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία από τα ΗΑΕ έχει ανακοινώσει επενδύσεις ύψους άνω των $800 εκατ. στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των logistics, στην Αίγυπτο, στη Δημοκρατία του Κονγκό, στην Τανζανία και στην Ανγκόλα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ