
Γιγαντιαίο παραμένει το orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, με τις παραγγελίες του 2024 να εκτοξεύουν την αξία των υπό ναυπήγηση πλοίων σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson Nautical με στοιχεία της VesselsValue, οι παραγγελίες του 2024 πρόσθεσαν στο orderbook των κινεζικών ναυπηγείων πλοία αξίας $123 δισ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται αφενός στον υψηλό αριθμό παραγγελιών και αφετέρου στις υψηλές αξίες πλοίων και χάλυβα, καθώς και στα περιορισμένα slots, που κρατούν ψηλά το κόστος των παραγγελιών.
Σημειώνεται ότι, το 2024, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για την κατασκευή 526 δεξαμενόπλοιων, αθροιστικής αξίας $27,4 δισ., σύμφωνα με τη VesselsValue. Επιπλέον, εξασφάλισαν παραγγελίες για 430 bulk carriers, αξίας $17,7 δισ., και για 298 containerships, αξίας $46 δισ.
Παράλληλα, οι παραγγελίες για small dry πλοία διαμορφώθηκαν στις 85 (αξίας $1,91 δισ.), ενώ εκείνες για vehicle carriers στις 76 (αξίας $8,64 δισ.), για LPG carriers στις 72 (αξίας $6,97 δισ.) και για LNG carriers στις 46 (αξίας $10,69 δισ.). Λοιποί τύποι πλοίων, όπως OSVs, Ferries και RoRo, ανέρχονται στα 61 πλοία αξίας $3,74 δισ.
Την ίδια ώρα, πληθώρα κινεζικών κολοσσών πρωταγωνίστησαν στο ράλι παραγγελιών. Στην πρώτη θέση, βάσει των στοιχείων της VesselsValue, βρέθηκε η China Merchants Shipping, με παραγγελίες για 28 πλοία αξίας $4,43 δισ. Στις επόμενες θέσεις της κατάταξης βρέθηκαν εταιρείες του ομίλου COSCO και συγκεκριμένα οι COSCO Shipping Lines (18 πλοία αξίας $3,06 δισ.), COSCO Shipping Development (20 πλοία αξίας $0,93 δισ.) και COSCO Shipping Bulk (10 πλοία αξίας $0,82 δισ.).
Επόμενες στην κατάταξη είναι οι εταιρείες China Shipbuilding Trading και Seacon Shipping Group, ενώ στις θέσεις 7-9 βρίσκονται κινεζικές εταιρείες leasing (Xiamen Financial Leasing, Everbright Financial Leasing, China Development Bank Financial Leasing), γεγονός που αντανακλά την τάση επέκτασης των συγκεκριμένων εταιρειών στον ναυτιλιακό κλάδο. Τη δεκάδα κλείνει η Jiada New Energy Ship Shenzhen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ