
Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο σημαντικός Έλληνας επιχειρηματίας τιμήθηκε από το ΔΣ του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. για τη συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Μιλώντας από καρδιάς, ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα «φορτίο» για τον ίδιο, δεδομένων των προσδοκιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας και της οικονομίας της χώρας. Πρόσθεσε ακόμη ότι «είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα».
Ο κ. Προκοπίου συνεχάρη τους παρευρισκόμενους διότι, όπως τόνισε, ο καθένας από μεριάς του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, «το σημαντικότερο της Οικουμένης». Αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη ναυτική κληρονομιά της Ελλάδας σημειώνοντας ότι «πάει 4.000 και πλέον χρόνια καθώς (η θάλασσα) είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπογράμμισε επίσης ότι τα όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ. Κοίταγα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς». Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου εξήρε την προσπάθεια των πλοιοκτητών για το περιβάλλον σχολιάζοντας ότι «εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».
Ενδιαφέρον είχε τέλος η εξιστόρηση των πρώτων του βημάτων στη ναυτιλία. «Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή κ.λπ. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στη Μέση Ανατολή. Το «μπαράζ» βαλλιστικών επιθέσεων, τόσο από το Ισραήλ όσο…
Η οργάνωση United Against Nuclear Iran (UANI) χαιρέτισε πρόσφατα την απόφαση της Λιβερίας να αφαιρέσει από το νηολόγιό της όλα τα πλοία που φέρονται…
Κορυφαίος αξιωματούχος των Χούθι δήλωσε στις 18 Ιουνίου στο τηλεοπτικό δίκτυο Al Jazeera Mubasher ότι οι αντάρτες της Υεμένης θα παρέμβουν για να υποστηρίξουν…
Στο ποσό των €3,3 δισ. ανέρχεται η συνεισφορά του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του ΙΟΒΕ, για…
«Παρακολουθούμε τις εξελίξεις αλλά δεν ανησυχούμε», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, Γιάννης Βαρδινογιάννης, απαντώντας σήμερα σε ερωτήσεις μετόχων, στο πλαίσιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ