
Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο σημαντικός Έλληνας επιχειρηματίας τιμήθηκε από το ΔΣ του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. για τη συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Μιλώντας από καρδιάς, ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα «φορτίο» για τον ίδιο, δεδομένων των προσδοκιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας και της οικονομίας της χώρας. Πρόσθεσε ακόμη ότι «είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα».
Ο κ. Προκοπίου συνεχάρη τους παρευρισκόμενους διότι, όπως τόνισε, ο καθένας από μεριάς του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, «το σημαντικότερο της Οικουμένης». Αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη ναυτική κληρονομιά της Ελλάδας σημειώνοντας ότι «πάει 4.000 και πλέον χρόνια καθώς (η θάλασσα) είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπογράμμισε επίσης ότι τα όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ. Κοίταγα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς». Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου εξήρε την προσπάθεια των πλοιοκτητών για το περιβάλλον σχολιάζοντας ότι «εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».
Ενδιαφέρον είχε τέλος η εξιστόρηση των πρώτων του βημάτων στη ναυτιλία. «Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή κ.λπ. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ