
Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο σημαντικός Έλληνας επιχειρηματίας τιμήθηκε από το ΔΣ του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. για τη συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Μιλώντας από καρδιάς, ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα «φορτίο» για τον ίδιο, δεδομένων των προσδοκιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας και της οικονομίας της χώρας. Πρόσθεσε ακόμη ότι «είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα».
Ο κ. Προκοπίου συνεχάρη τους παρευρισκόμενους διότι, όπως τόνισε, ο καθένας από μεριάς του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, «το σημαντικότερο της Οικουμένης». Αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη ναυτική κληρονομιά της Ελλάδας σημειώνοντας ότι «πάει 4.000 και πλέον χρόνια καθώς (η θάλασσα) είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπογράμμισε επίσης ότι τα όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ. Κοίταγα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς». Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου εξήρε την προσπάθεια των πλοιοκτητών για το περιβάλλον σχολιάζοντας ότι «εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».
Ενδιαφέρον είχε τέλος η εξιστόρηση των πρώτων του βημάτων στη ναυτιλία. «Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή κ.λπ. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ