
Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο σημαντικός Έλληνας επιχειρηματίας τιμήθηκε από το ΔΣ του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. για τη συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Μιλώντας από καρδιάς, ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα «φορτίο» για τον ίδιο, δεδομένων των προσδοκιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας και της οικονομίας της χώρας. Πρόσθεσε ακόμη ότι «είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα».
Ο κ. Προκοπίου συνεχάρη τους παρευρισκόμενους διότι, όπως τόνισε, ο καθένας από μεριάς του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, «το σημαντικότερο της Οικουμένης». Αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη ναυτική κληρονομιά της Ελλάδας σημειώνοντας ότι «πάει 4.000 και πλέον χρόνια καθώς (η θάλασσα) είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπογράμμισε επίσης ότι τα όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ. Κοίταγα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς». Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου εξήρε την προσπάθεια των πλοιοκτητών για το περιβάλλον σχολιάζοντας ότι «εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».
Ενδιαφέρον είχε τέλος η εξιστόρηση των πρώτων του βημάτων στη ναυτιλία. «Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή κ.λπ. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νέος Ολυμπιακός κύκλος στην υδατοσφαίριση γυναικών έχει ένα… πρώιμο αφεντικό: την εθνική Ελλάδας! Μετά το World Cup, το νεανικό συγκρότημα του Χάρη Παυλίδη…
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας με έναν εθνικό σχεδιασμό αποτελεί επείγουσα μεταρρυθμιστική ανάγκη τονίστηκε στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό…
Καθώς οι σκόπελοι στη ναυλαγορά των LNG carriers επιμένουν, ο παγκόσμιος στόλος των εν λόγω πλοίων βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης. Οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση…
Η προηγμένη τεχνολογία αποθήκευσης και διαχείρισης αμμωνίας αποτελεί το επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της IHI Corporation («IHI») και της Royal Vopak («Vopak»), οι…
Με την ενεργειακή ασφάλεια να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας της διεθνούς κοινότητας και των εθνικών κυβερνήσεων, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA)…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε πρόσφατα ένα νομοσχέδιο-ορόσημο αναφορικά με το μέλλον των κρυπτονομισμάτων στις ΗΠΑ, θεσπίζοντας το πρώτο ομοσπονδιακό ρυθμιστικό πλαίσιο…
Τα τελευταία χρόνια, η Δυτική Αφρική έχει εγκαθιδρυθεί ως μία εκ των σημαντικότερων περιοχών σε ό,τι αφορά την εξόρυξη χύδην εμπορευμάτων, όπως ο βωξίτης…
Πάνω από εκατό ανθρωπιστικές οργανώσεις προειδοποίησαν σήμερα 23 Ιουλίου ότι στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία έχει υποστεί κολοσσιαίες καταστροφές από τον πόλεμο, εξαπλώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ