
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%.
Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά στην τετραετία αυξήθηκε κατά 49,280 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 103,145 δισ. ευρώ, στο τέλος του 2024, από 53,865 δισ. ευρώ που ήταν στα τέλη του 2020, ενώ οι εισηγμένες επιχειρήσεις άντλησαν από το Χρηματιστήριο της Αθήνας στο ίδιο διάστημα γύρω στα 15 δισ. ευρώ.
Ο δείκτης της υψηλής κεφαλαιοποίησης αυξήθηκε κατά 84,55%% και της μεσαίας κεφαλαιοποίησης 110,77%, ενώ ο Τραπεζικός δείκτης υπεραποδίδει με κέρδη 147,79%.
Ισχυρή αύξηση παρουσιάζει η μέση ημερήσια αξία των συναλλαγών η οποία διαμορφώθηκε το2024 στα 140,2 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ το 2023. Το 2022 ήταν στα 74 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος τζίρος του 2021 ήταν στα 70,8 εκατ. ευρώ και το 2020 ήταν στα 64,5 εκατ.
Στήριγμα στην αγορά την τελευταία τετραετία έδωσαν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, πολύ υψηλότεροι σε σχέση με την Ευρωζώνη, η καλή πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών, η πολιτική σταθερότητα, η καλή πορεία των μεγεθών των εισηγμένων εταιρειών, η επαναφορά στην κανονικότητα των τραπεζών , αλλά και οι προσδοκίες της αγοράς για την επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, προσδοκίες που επαληθεύθηκαν.
Από την υψηλή κεφαλαιοποίηση. την τετραετία, τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνουν οι μετοχές της Eurobank (+285,15%), της Εθνικής (+238,79%), της Τιτάν (+192,58%), της Μυτιληναίος (+181,68%), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+134,52%), της Aegean Airlines (+116,42%), της Jumbo (+79,87%), της Motor Oil (+74,92%), της Alpha Bank (+69,50%), της ΔΕΗ (+66,68%), του ΟΛΠ (+53,85%), του ΟΠΑΠ (+52,83%), της Viohalco (+44,39%) και των ΕΛΠΕ (+40,00%). Μικρότερη άνοδο καταγράφουν οι τίτλοι της Ελλάκτωρ (+29,28%), της Coca Cola HBC (+26,12%), του OTE (+19,50%), της Σαράντης (+16,36%), της Elvalhalcor (+12,94%) και της Lamda Development (+2,96%). Αντιθέτως απώλειες καταγράφει μόνο η μετοχή της ΕΥΔΑΠ (-13,97%).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ