
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%.
Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά στην τετραετία αυξήθηκε κατά 49,280 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 103,145 δισ. ευρώ, στο τέλος του 2024, από 53,865 δισ. ευρώ που ήταν στα τέλη του 2020, ενώ οι εισηγμένες επιχειρήσεις άντλησαν από το Χρηματιστήριο της Αθήνας στο ίδιο διάστημα γύρω στα 15 δισ. ευρώ.
Ο δείκτης της υψηλής κεφαλαιοποίησης αυξήθηκε κατά 84,55%% και της μεσαίας κεφαλαιοποίησης 110,77%, ενώ ο Τραπεζικός δείκτης υπεραποδίδει με κέρδη 147,79%.
Ισχυρή αύξηση παρουσιάζει η μέση ημερήσια αξία των συναλλαγών η οποία διαμορφώθηκε το2024 στα 140,2 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ το 2023. Το 2022 ήταν στα 74 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος τζίρος του 2021 ήταν στα 70,8 εκατ. ευρώ και το 2020 ήταν στα 64,5 εκατ.
Στήριγμα στην αγορά την τελευταία τετραετία έδωσαν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, πολύ υψηλότεροι σε σχέση με την Ευρωζώνη, η καλή πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών, η πολιτική σταθερότητα, η καλή πορεία των μεγεθών των εισηγμένων εταιρειών, η επαναφορά στην κανονικότητα των τραπεζών , αλλά και οι προσδοκίες της αγοράς για την επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, προσδοκίες που επαληθεύθηκαν.
Από την υψηλή κεφαλαιοποίηση. την τετραετία, τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνουν οι μετοχές της Eurobank (+285,15%), της Εθνικής (+238,79%), της Τιτάν (+192,58%), της Μυτιληναίος (+181,68%), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+134,52%), της Aegean Airlines (+116,42%), της Jumbo (+79,87%), της Motor Oil (+74,92%), της Alpha Bank (+69,50%), της ΔΕΗ (+66,68%), του ΟΛΠ (+53,85%), του ΟΠΑΠ (+52,83%), της Viohalco (+44,39%) και των ΕΛΠΕ (+40,00%). Μικρότερη άνοδο καταγράφουν οι τίτλοι της Ελλάκτωρ (+29,28%), της Coca Cola HBC (+26,12%), του OTE (+19,50%), της Σαράντης (+16,36%), της Elvalhalcor (+12,94%) και της Lamda Development (+2,96%). Αντιθέτως απώλειες καταγράφει μόνο η μετοχή της ΕΥΔΑΠ (-13,97%).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ