
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%.
Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά στην τετραετία αυξήθηκε κατά 49,280 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 103,145 δισ. ευρώ, στο τέλος του 2024, από 53,865 δισ. ευρώ που ήταν στα τέλη του 2020, ενώ οι εισηγμένες επιχειρήσεις άντλησαν από το Χρηματιστήριο της Αθήνας στο ίδιο διάστημα γύρω στα 15 δισ. ευρώ.
Ο δείκτης της υψηλής κεφαλαιοποίησης αυξήθηκε κατά 84,55%% και της μεσαίας κεφαλαιοποίησης 110,77%, ενώ ο Τραπεζικός δείκτης υπεραποδίδει με κέρδη 147,79%.
Ισχυρή αύξηση παρουσιάζει η μέση ημερήσια αξία των συναλλαγών η οποία διαμορφώθηκε το2024 στα 140,2 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ το 2023. Το 2022 ήταν στα 74 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος τζίρος του 2021 ήταν στα 70,8 εκατ. ευρώ και το 2020 ήταν στα 64,5 εκατ.
Στήριγμα στην αγορά την τελευταία τετραετία έδωσαν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, πολύ υψηλότεροι σε σχέση με την Ευρωζώνη, η καλή πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών, η πολιτική σταθερότητα, η καλή πορεία των μεγεθών των εισηγμένων εταιρειών, η επαναφορά στην κανονικότητα των τραπεζών , αλλά και οι προσδοκίες της αγοράς για την επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, προσδοκίες που επαληθεύθηκαν.
Από την υψηλή κεφαλαιοποίηση. την τετραετία, τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνουν οι μετοχές της Eurobank (+285,15%), της Εθνικής (+238,79%), της Τιτάν (+192,58%), της Μυτιληναίος (+181,68%), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+134,52%), της Aegean Airlines (+116,42%), της Jumbo (+79,87%), της Motor Oil (+74,92%), της Alpha Bank (+69,50%), της ΔΕΗ (+66,68%), του ΟΛΠ (+53,85%), του ΟΠΑΠ (+52,83%), της Viohalco (+44,39%) και των ΕΛΠΕ (+40,00%). Μικρότερη άνοδο καταγράφουν οι τίτλοι της Ελλάκτωρ (+29,28%), της Coca Cola HBC (+26,12%), του OTE (+19,50%), της Σαράντης (+16,36%), της Elvalhalcor (+12,94%) και της Lamda Development (+2,96%). Αντιθέτως απώλειες καταγράφει μόνο η μετοχή της ΕΥΔΑΠ (-13,97%).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ