
Παρόλο που η χρήση της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία ως μέσου παραγωγής ισχύος δεν είναι καινούργια, η τεχνολογία αυτή επιστρέφει στο προσκήνιο ως μια βιώσιμη λύση, χάρη στην ανάπτυξη των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (FNPP). Αυτοί οι σταθμοί παρέχουν μια αξιόπιστη και απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων λύση για την ηλεκτροδότηση των λιμανιών, προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και λειτουργικά οφέλη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η CORE POWER, σε συνεργασία με την Glosten, ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλωτού πυρηνικού σταθμού παραγωγής ενέργειας που προορίζεται για την ηλεκτροδότηση λιμανιού στη νότια περιοχή των Ηνωμένων Πολιτειών. Το συγκεκριμένο FNPP σχεδιάζεται ως ένα ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής ενέργειας σε πλωτή πλατφόρμα και περιλαμβάνει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα, υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης και άμεση διασύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο των λιμανιών. Ο σταθμός αυτός έχει τη δυνατότητα να παράγει περίπου 175 GWh καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, επιτρέποντας τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών εκπομπών για τη λειτουργία των λιμένων, την τροφοδοσία των επισκεπτόμενων πλοίων, των γερανών, των τερματικών εγκαταστάσεων και των λιμενικών οχημάτων.
Η Glosten έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και τη συνολική τεχνική διαχείριση του FNPP, καθορίζοντας το λειτουργικό πλαίσιο της πλατφόρμας και διασφαλίζοντας τη συμμόρφωσή της με τα διεθνή πρότυπα και τους κανονισμούς ασφαλείας. Παράλληλα, η εταιρεία μελετά τις πιθανές τοποθεσίες εγκατάστασης του σταθμού, ενώ χαρτογραφεί την εφοδιαστική αλυσίδα για την κατασκευή, τη συναρμολόγηση, τη μεταφορά και την εγκατάστασή του.
Το FNPP της CORE POWER αξιοποιεί την τεχνολογία της πυρηνικής σχάσης, μια μέθοδο που έχει αποδειχθεί ασφαλής και αξιόπιστη, εξασφαλίζοντας σταθερή και αδιάλειπτη παροχή ενέργειας χωρίς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Σε αντίθεση με τις χερσαίες πυρηνικές εγκαταστάσεις, το FNPP θα κατασκευάζεται σε ναυπηγεία και θα συναρμολογείται μαζικά. Αυτή η προσέγγιση μειώνει δραστικά το κόστος και επιταχύνει τη διαδικασία εγκατάστασης, καθιστώντας την τεχνολογία πιο ευέλικτη και προσιτή για εφαρμογές μεγάλης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ