
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου για τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αρκετοί Αμερικανοί Γερουσιαστές εξέφρασαν την Τρίτη 28 Ιανουαρίου τις ανησυχίες τους για την αυξανόμενη κινεζική επιρροή στη Διώρυγα του συμμάχου Παναμά, «φωτογραφίζοντας» τη νέα κυβέρνηση του Προέδρου Τραμπ. Υπενθυμίζεται ότι ο Τραμπ είχε διαμηνύσει πως οι ΗΠΑ θα επανακτήσουν τον έλεγχο της κομβικής θαλάσσιας αρτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία.
Επί του παρόντος, κινεζικές εταιρείες ελέγχουν τα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα δύο άκρα της διώρυγας, ενώ το Πεκίνο έχει εκκινήσει την κατασκευή μιας γέφυρας κατά μήκος της θαλάσσιας οδού. Η γέφυρα θα δώσει τη δυνατότητα στην Κίνα να μπλοκάρει χωρίς προειδοποίηση τη διώρυγα, εξέλιξη που θα επέφερε αλυσιδωτές επιπτώσεις για τις ΗΠΑ, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας, Τεντ Κρουζ.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, Λούις Σόλα, διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή εξακολουθεί να παρακολουθεί τις πρακτικές τιμολόγησης της διώρυγας. Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων και περιορισμών σε πλοία με σημαία Παναμά που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Δημοκρατική Μαρία Κάντγουελ δήλωσε ότι οι ΗΠΑ και ο Παναμάς θα πρέπει να αναθερμάνουν τις διπλωματικές τους σχέσεις. Μέσω της συνεργασίας και της από κοινού ανάπτυξης νέων λιμενικών υποδομών, η διώρυγα θα εξασφαλίσει αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος διέλευσης για τα πλοία, τόνισε.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι άνω του 40% της ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, αξίας περίπου $270 δισ., διέρχεται από τη Διώρυγα του Παναμά. Επίσης, δύο στα τρία πλοία που διέρχονται από τη διώρυγα κατευθύνονται ή έχουν αναχωρήσει από αμερικανικά λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ