
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου για τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αρκετοί Αμερικανοί Γερουσιαστές εξέφρασαν την Τρίτη 28 Ιανουαρίου τις ανησυχίες τους για την αυξανόμενη κινεζική επιρροή στη Διώρυγα του συμμάχου Παναμά, «φωτογραφίζοντας» τη νέα κυβέρνηση του Προέδρου Τραμπ. Υπενθυμίζεται ότι ο Τραμπ είχε διαμηνύσει πως οι ΗΠΑ θα επανακτήσουν τον έλεγχο της κομβικής θαλάσσιας αρτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία.
Επί του παρόντος, κινεζικές εταιρείες ελέγχουν τα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα δύο άκρα της διώρυγας, ενώ το Πεκίνο έχει εκκινήσει την κατασκευή μιας γέφυρας κατά μήκος της θαλάσσιας οδού. Η γέφυρα θα δώσει τη δυνατότητα στην Κίνα να μπλοκάρει χωρίς προειδοποίηση τη διώρυγα, εξέλιξη που θα επέφερε αλυσιδωτές επιπτώσεις για τις ΗΠΑ, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας, Τεντ Κρουζ.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, Λούις Σόλα, διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή εξακολουθεί να παρακολουθεί τις πρακτικές τιμολόγησης της διώρυγας. Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων και περιορισμών σε πλοία με σημαία Παναμά που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Δημοκρατική Μαρία Κάντγουελ δήλωσε ότι οι ΗΠΑ και ο Παναμάς θα πρέπει να αναθερμάνουν τις διπλωματικές τους σχέσεις. Μέσω της συνεργασίας και της από κοινού ανάπτυξης νέων λιμενικών υποδομών, η διώρυγα θα εξασφαλίσει αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος διέλευσης για τα πλοία, τόνισε.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι άνω του 40% της ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, αξίας περίπου $270 δισ., διέρχεται από τη Διώρυγα του Παναμά. Επίσης, δύο στα τρία πλοία που διέρχονται από τη διώρυγα κατευθύνονται ή έχουν αναχωρήσει από αμερικανικά λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ