
Hμέρες 2016 θυμίζουν οι συνθήκες της ναυλαγοράς των bulk carriers, η οποία προς το παρόν κινείται σε ρηχά νερά.
Οι κύκλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμφίβολα θα θέλουν να ξεχάσουν το 2016, έτος το οποίο σηματοδότησε τα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων για όλα τα μεγέθη λόγω πληθώρας παραμέτρων: υπερπροσφορά, επιβραδυνόμενο εμπόριο και μειωμένη βιομηχανική παραγωγή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο BDI είχε κατρακυλήσει στις 290 μονάδες.
Στο σήμερα, μπορεί η ναυλαγορά να μην έχει υποχωρήσει στα επίπεδα του 2016, ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς δημιουργούν πονοκεφάλους. Στις 24 Ιανουαρίου, ο BDI έφτασε στις 778 μονάδες, στα χαμηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2023. Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι και οι αξίες των bulk carriers κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2016, εντοπίζει κανείς ομοιότητες: Η Κίνα, που κινεί εν πολλοίς τα νήματα της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, δείχνει σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας της και ειδικά του real estate, ενώ και η παραγωγή χάλυβα δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης της οικονομίας από το Πεκίνο, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων των επιτοκίων και της στήριξης του τομέα των ακινήτων, προσφέρουν ελπίδες ανάκαμψης, αλλά απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να φανεί ο αντίκτυπος. Επιπλέον, οι γεωπολιτικές διαταραχές εξακολουθούν να αποτελούν πηγή αβεβαιότητας στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις είναι πιο ήπια συγκριτικά με τα χρόνια πριν από το 2016, ωστόσο οι παραδόσεις νεότευκτων σε συνδυασμό με τις λίγες διαλύσεις ασκούν καθοδικές πιέσεις στην αγορά. Με δεδομένη την πτώση των ναύλων, που ενδέχεται να επιμείνει, κύκλοι της αγοράς αναμένουν διόρθωση των αξιών έως και 30% το 2025, αν και η όποια διόρθωση άπτεται πολλών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση, όπως και σε προηγούμενες χαμηλές αποδόσεις της ναυλαγοράς, οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, διαθέτοντας αυξημένη ρευστότητα από προηγούμενες πωλήσεις πλοίων και σταθερά λειτουργικά εισοδήματα λόγω της καλής ναυλαγοράς περασμένων ετών, καθιστώντας λιγότερο επιτακτική την ανάγκη πώλησης πλοίων.
Πηγή: Allied ‒ Weekly Market Review ‒ Week 04
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ