
Hμέρες 2016 θυμίζουν οι συνθήκες της ναυλαγοράς των bulk carriers, η οποία προς το παρόν κινείται σε ρηχά νερά.
Οι κύκλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμφίβολα θα θέλουν να ξεχάσουν το 2016, έτος το οποίο σηματοδότησε τα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων για όλα τα μεγέθη λόγω πληθώρας παραμέτρων: υπερπροσφορά, επιβραδυνόμενο εμπόριο και μειωμένη βιομηχανική παραγωγή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο BDI είχε κατρακυλήσει στις 290 μονάδες.
Στο σήμερα, μπορεί η ναυλαγορά να μην έχει υποχωρήσει στα επίπεδα του 2016, ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς δημιουργούν πονοκεφάλους. Στις 24 Ιανουαρίου, ο BDI έφτασε στις 778 μονάδες, στα χαμηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2023. Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι και οι αξίες των bulk carriers κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2016, εντοπίζει κανείς ομοιότητες: Η Κίνα, που κινεί εν πολλοίς τα νήματα της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, δείχνει σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας της και ειδικά του real estate, ενώ και η παραγωγή χάλυβα δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης της οικονομίας από το Πεκίνο, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων των επιτοκίων και της στήριξης του τομέα των ακινήτων, προσφέρουν ελπίδες ανάκαμψης, αλλά απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να φανεί ο αντίκτυπος. Επιπλέον, οι γεωπολιτικές διαταραχές εξακολουθούν να αποτελούν πηγή αβεβαιότητας στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις είναι πιο ήπια συγκριτικά με τα χρόνια πριν από το 2016, ωστόσο οι παραδόσεις νεότευκτων σε συνδυασμό με τις λίγες διαλύσεις ασκούν καθοδικές πιέσεις στην αγορά. Με δεδομένη την πτώση των ναύλων, που ενδέχεται να επιμείνει, κύκλοι της αγοράς αναμένουν διόρθωση των αξιών έως και 30% το 2025, αν και η όποια διόρθωση άπτεται πολλών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση, όπως και σε προηγούμενες χαμηλές αποδόσεις της ναυλαγοράς, οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, διαθέτοντας αυξημένη ρευστότητα από προηγούμενες πωλήσεις πλοίων και σταθερά λειτουργικά εισοδήματα λόγω της καλής ναυλαγοράς περασμένων ετών, καθιστώντας λιγότερο επιτακτική την ανάγκη πώλησης πλοίων.
Πηγή: Allied ‒ Weekly Market Review ‒ Week 04
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ