
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards & Technologies και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, τοποθετήθηκε σχετικά με την αναδιάρθρωση της ναυπηγικής βιομηχανίας και την εθνική άμυνα.
Ακολουθεί απόσπασμα από την τοποθέτηση του κ. Ξενοκώστα:
Το παράδοξο των Ελληνικών Ναυπηγείων και η στάση του Πολεμικού Ναυτικού
Η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία αναγεννήθηκε από τις στάχτες της μετά από δεκαετίες εγκατάλειψης.
Η ONEX έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την ανασυγκρότηση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας και αναζωογονώντας τις τοπικές οικονομίες.
Παρά την κρατική και διεθνή υποστήριξη, το Πολεμικό Ναυτικό δείχνει προτίμηση σε ναυπηγεία του εξωτερικού, αγνοώντας τις δυνατότητες των ελληνικών υποδομών, αγνοώντας ότι τα ελληνικά ναυπηγεία είναι σε θέση να κατασκευάσουν οποιοδήποτε πλοίο χρειάζεται το Πολεμικό Ναυτικό.
Τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους
Τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να κατασκευάσουν πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό με 15% μικρότερο κόστος από τις ξένες εταιρείες παρόλα αυτά, ο Αρχηγός του ΓΕΝ ανακοίνωσε ότι η στρατηγική του Πολεμικού Ναυτικού βασίζεται στη συνεργασία με ξένα ναυπηγεία, αναθέτοντας σε αυτά την επιλογή πιθανής συνεργασίας με ελληνικά ναυπηγεία.
Παρά την πολιτική βούληση της ελληνικής κυβέρνησης, η ONEX δεν έχει λάβει καν πρόσκληση για υποβολή προτάσεων από το Πολεμικό Ναυτικό. Δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε μια επίσκεψη/ περιήγηση στους χώρους των ναυπηγείων ούτε καν στα εγκαίνια της Δεξαμενής «Ανδρεάδης» στην Ελευσίνα, πριν από 1,5 χρόνο, όπου παρευρέθηκε όλος ο πολιτικός κόσμος, υπουργοί και εκπρόσωποι της κυβέρνησης, πρέσβεις, η DFC και διεθνείς εταίροι, αλλά από το Πολεμικό Ναυτικό δεν παρέστη δυστυχώς ούτε ένας αξιωματούχος, παρά την επίσημη πρόσκληση.
Η ONEX δεν έχει λάβει μέχρι τώρα απάντηση στις επίσημες επιστολές που έχει απευθύνει στην ηγεσία του Π.Ν. όπως, η πρόταση για την κατασκευή της τέταρτης φρεγάτας FDI Belharra με 15% χαμηλότερο κόστος. Επιπλέον, και η πρόσφατη προσφορά, δωρεάς 100.000 ευρώ, για επισκευές από την ONEX απορρίφθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό.
Παρά την απουσία της ουσιαστικής στήριξης του Πολεμικού Ναυτικού, η ONEX συνεχίζει να αποδεικνύει ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι βιώσιμα και ανταγωνιστικά. Η ONEX είναι έτοιμη να επισκευάσει οποιοδήποτε πλοίο, αρκεί να της δοθεί η ευκαιρία να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις με τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά Ναυπηγεία.
Το ερώτημα που παραμένει
Η ελληνική και αμερικανική κυβέρνηση, το κοινοβούλιο, η εφοπλιστική κοινότητα και οι διεθνείς εταίροι στηρίζουν το εγχείρημά μας στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και συμμερίζονται το όραμά μας τα ναυπηγεία να είναι προέκταση της ναυτιλίας και όχι μόνο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το Πολεμικό Ναυτικό γιατί όχι; Θα επιμείνει να αγνοεί τις δυνατότητες της χώρας ή θα δώσει την ευκαιρία στον ελληνικό ναυπηγικό τομέα να αποδείξει την αξία του για την εθνική άμυνα;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ