
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Partners και Ευάγγελος Μαρινάκης, Ιδρυτής και πρόεδρος, Capital Maritime & Trading Corp στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Economist πρόσφατα στην Αθήνα.
Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει ορισμένες δυσκολίες με τη ναυτιλία να καλείται να επιλύσει τον δισεπίλυτο γρίφο των γεωπολιτικών αναταραχών, ανέφερε σε σχετική ερώτηση η κ. Αγγελική Φράγκου.
Η κ. Φράγκου υπογράμμισε επίσης τον αντίκτυπο των αμερικανικών κυρώσεων στα πλοία μεταφοράς ρωσικών ενεργειακών αγαθών: «100 VLCCs ή το 10% του στόλου βγήκε εκτός αγοράς», τόνισε. Παράλληλα, υπενθύμισε στο κοινό τις σφοδρές επιδράσεις των αμερικανικών κυρώσεων με αποδέκτη το Ιράν στα δεξαμενόπλοια κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Ντόναλντ Τραμπ ως Προέδρου των ΗΠΑ, δεδομένου ότι οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου υποχώρησαν κατά 88%.
Η επικεφαλής του ομίλου Navios φάνηκε επιφυλακτική για το εάν τελικά η εκεχειρία των Χαμάς και Ισραήλ θα επιτρέψει την επιστροφή των διελεύσεων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Στο μέτωπο των δασμών, η κ. Φράγκου σχολίασε ότι «δεν ξέρουμε πως θα επιβληθούν» και ποια θα είναι η νέα τάξη πραγμάτων για το θαλάσσιο εμπόριο. Πρόσθεσε δε ότι βραχυπρόθεσμα η αναποτελεσματικότητα έχει θετικό αντίκτυπο για τον κλάδο, αλλά μακροπρόθεσμα δεν αποτελεί οδηγό καλών εξελίξεων για τη ναυτιλία, σημείωσε. «Η επίλυση των συγκρούσεων θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το 2025», κατέληξε συμπερασματικά.
Αισιόδοξος όσον αφορά την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και την πολιτική που θα χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ στο μέτωπο των δασμών, δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Capital, κ. Ευάγγελος Μαρινάκης.
Από τη μία, ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει να προστατεύσει τα συμφέροντα των ΗΠΑ και θέλει να αξιοποιήσει τους δασμούς. Όμως, από την άλλη, οι εισαγωγικές ανάγκες των ΗΠΑ σε ορισμένα εμπορεύματα είναι σημαντικές και συνεπώς ο κ. Μαρινάκης υποστηρίζει ότι είναι πιθανότερο οι αποφάσεις που εν τέλει θα παρθούν από την Ουάσιγκτον να μην έχουν εξίσου σφοδρό αντίκτυπο (σε σύγκριση με εκείνον που θα είχαν τα μέτρα που υποσχόταν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου).
Παράλληλα, ο κ. Μαρινάκης έστρεψε την προσοχή του και στην Ευρώπη, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για την έλλειψη ηγεσίας στη Γηραιά Ήπειρο. «Όταν υπάρχει έλλειψη ηγεσίας τη στιγμή που πρέπει να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, η επίδραση στις οικονομίες της Ευρώπης είναι σημαντικότερη. Αυτό έχει φανεί και τα τελευταία έτη, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, τις κυρώσεις και τον αντίκτυπο των εξελίξεων στην αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών».
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του ομίλου Capital δεν φάνηκε αισιόδοξος αναφορικά με τις οικονομικές προοπτικές της Ευρώπης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση, καθώς βρίσκεται σε αναπτυξιακή ρότα, η οποία θα επιμείνει για κάποια έτη ακόμη, με βαρύ χαρτί της ελληνικής οικονομίας να παραμένει ο τουριστικός κλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ