
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη της εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την εξασφάλιση εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσαν ευρωπαίοι διπλωμάτες.
«Πρωτίστως πρέπει να πρέπει να έχεις μια συμφωνία διαφορετικά θα μείνεις χωρίς φυσικό αέριο από την Ρωσία και χωρίς τις ΗΠΑ» δήλωσε ένας από τους διπλωμάτες.
Το περασμένο Ιούνιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε απαγορεύσει τις μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε μια περαιτέρω δέσμη κυρώσεων που είχε επιβάλει στην Ρωσία λόγω της πλήρους κλίμακας εισβολής της στην Ουκρανία.
Η Μόσχα χρησιμοποιούσε τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης για να πραγματοποιεί μεταφορτώσεις LNG από πλοίο σε πλοίο, με προορισμό την Ασία. Από τότε που τέθηκε σε ισχύ η απαγόρευση, περισσότερο ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG παρέμενε στην Ευρώπη, γεγονός που ώθησε ορισμένα κράτη μέλη να ζητούν πιο αυστηρούς κανόνες και μια συνολική απαγόρευση.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρότεινε τη λήψη πιο αυστηρών μέτρων μετά την αντίδραση ορισμένων μελών της ΕΕ. Πηγές της ΕΕ ανέφεραν ότι ο κρύος χειμώνας, η μείωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου και η χρονική συγκυρία των γερμανικών εκλογών της 23ης Φεβρουαρίου φρέναραν περαιτέρω την πρόταση αυτή.
«Η γενική ιδέα διατυπώθηκε από την Επιτροπή σε κατ’ ίδιαν συναντήσεις προκειμένου να βολιδοσκοπήσει … Προφανώς ένα ή περισσότερα μέλη (κράτη) εξέφρασαν έντονη αντίθεση ώστε η Επιτροπή να μην κρίνει σκόπιμο να προτείνει ένα τέτοιο μέτρο τώρα».
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θέλει η ΕΕ να αγοράζει περισσότερο αμερικανικό LNG και ότι θα το καταστήσει διαθέσιμο. Δεν είναι σαφές πότε η ΕΕ θα μπορέσει να διασφαλίσει βραχυπρόθεσμα περισσότερο αμερικανικό LNG καθώς το επίπεδο των εξαγωγών βρίσκεται ήδη στο μέγιστο.
Ο Τραμπ αναίρεσε το μορατόριουμ για τα νέα σχέδια για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) που είχε θέσει σε εφαρμογή ο προκάτοχος του στην προεδρία Τζο Μπάιντεν, αλλά τα αποτελέσματα δεν θα γίνουν αισθητά πριν από το 2030.
Οι ΗΠΑ εξήγαγαν το 70% του υγροποιημένου φυσικού αερίου τους στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ