
Η θυελλώδης «είσοδος» του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει επί του παρόντος περιορισμένη επίδραση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Gibson υπογραμμίζει ότι η πολιτική που θα χαράξει ο 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ στο μέτωπο της ενέργειας δύναται να μεταμορφώσει εκ νέου την αγορά των tankers.
Ειδικότερα, προτεραιότητα για τον Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να συνιστά ο τερματισμός του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ απείλησε τη Ρωσία με νέες κυρώσεις, εφόσον η Μόσχα δεν θελήσει να βρεθεί μια λύση για τον τερματισμό του πολέμου. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν φαίνεται διατεθειμένη να άρει τις επιβληθείσες κυρώσεις στη Μόσχα αλλά ούτε και το πλαφόν που έχει τεθεί στις τιμές ρωσικού πετρελαίου.
Την ίδια ώρα, ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο οι ΗΠΑ θα «σφυροκοπήσουν» το Ιράν με νέες κυρώσεις, επηρεάζοντας την ικανότητά του να εξάγει πετρέλαιο καθώς και την ικανότητα της Κίνας να το εισάγει. Επιπλέον, ο Ντόναλντ Τραμπ πρόσφατα δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ίσως σταματήσουν να εισάγουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, ενώ περαιτέρω κυρώσεις δεν αποκλείονται.
Συνεπώς, ένα σενάριο περισσότερων κυρώσεων σε Ιράν, Ρωσία και Βενεζουέλα θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές πετρελαίου. Πάντως, αντίβαρο σε μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε μια θετική απόκριση του OPEC στο κάλεσμα Τραμπ να αυξήσει την παραγωγή του.
Παράλληλα, ο 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ δεσμεύτηκε να αναπληρώσει πλήρως τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των ΗΠΑ. Μια ταχεία (περίοδος ενός έτους υποθέτει η Gibson) αναπλήρωσή τους –αξιοποιώντας μονάχα την εγχώρια παραγωγή‒ θα οδηγούσε σε άνοδο των τιμών πετρελαίου και μείωση των αμερικανικών εξαγωγών. Άλλωστε, για την πλήρη αναπλήρωση εκτιμάται πως οι ΗΠΑ χρειάζονται περίπου 300 εκατ. βαρέλια. Σε ένα σενάριο σταδιακής αναπλήρωσης των αποθεμάτων κατά τη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ, ο αντίκτυπος για πετρέλαιο και δεξαμενόπλοια δεν θα είναι τόσο έντονος.
Πέραν των προαναφερθέντων, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ έχει ταχθεί υπέρμαχος της αύξησης των εξορύξεων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Το κατά πόσο οι κολοσσοί ενέργειας θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες του μένει ακόμη να φανεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα €4,5 δισ. εκτινάχθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.…
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Η Metlen ολοκλήρωσε την κατασκευή του ηλιακού πάρκου «San Severo» στην Ιταλία, στην περιφέρεια της Απουλίας. Το έργο διαθέτει μέγιστη ισχύ 12 MWp και…
Καθώς οι διαπραγματεύσεις Ουάσιγκτον-Σεούλ με επίκεντρο τους δασμούς βρίσκονται σε εξέλιξη, ο «φακός» στρέφεται στη ναυπηγική βιομηχανία, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάμεσα στις…
Το 2025 βρίσκει τον στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται με σχετικά βραδύ ρυθμό, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, σύμφωνα με δεδομένα…
Οι έμποροι χαλκού που εξάγουν τα φορτία τους στις ΗΠΑ επιδιώκουν να μετατοπίσουν τις παραδόσεις μέσω Χαβάης και Πουέρτο Ρίκο, προκειμένου να μειώσουν τους…
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ