
Τον εμπορευματικό χάρτη του άνθρακα το 2025 επιχειρεί να σκιαγραφήσει η Kpler με νέα της έκθεση, εστιάζοντας την προσοχή της στην Κίνα.
Κατ’ αρχάς, η National Energy Administration της Κίνας αναμένει ότι η εγχώρια παραγωγή θα αυξηθεί κατά 100 εκατ., στους 4,8 δισ. τόνους, γεγονός που θα επηρεάσει τη ζήτηση για εισαγωγές και θα ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις παγκόσμιες τιμές. Η Kpler εκτιμά ότι η ζήτηση εισαγωγών θερμικού άνθρακα της Κίνας θα μειωθεί στα χαμηλά επίπεδα των 300 εκατ. τόνων το 2025, με το ενδεχόμενο περαιτέρω αναθεωρήσεων προς τα κάτω, εάν οι χειμερινές θερμοκρασίες στη βορειοανατολική Ασία παραμείνουν πάνω από τις εποχικές νόρμες.
Μια βασική πρόκληση για τις κινεζικές εταιρείες εξόρυξης θα είναι να διασφαλίσουν ότι το προϊόν τους θα παραμείνει σε ανταγωνιστικές τιμές έναντι του εισαγόμενου άνθρακα. Σημαντικοί προμηθευτές όπως η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Ρωσία επωφελούνται από το χαμηλό κόστος εξόρυξης και έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις τιμές τους για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Ωστόσο, αυτή η δυναμική θα μπορούσε να ωθήσει την κινεζική κυβέρνηση να εφαρμόσει μέτρα για την προστασία της εξορυκτικής της βιομηχανίας.
Κατά την Kpler, οι συνθήκες εξασθενημένης ζήτησης στη λεκάνη του Ατλαντικού αναμένεται να αυξήσουν τον ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά από άλλες περιοχές εξαγωγής. Η Τουρκία και το Μαρόκο παραμένουν οι μόνοι σταθεροί κόμβοι ζήτησης στη Μεσόγειο, αλλά δεν έχουν την ικανότητα να απορροφήσουν την πλεονάζουσα προσφορά στην περιοχή που προκαλείται από τη μειωμένη ζήτηση στην ΕΕ.
Ένας άλλος μεγάλος προμηθευτής άνθρακα, η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα, μετά την άρση του ανεπίσημου εμπάργκο από το Πεκίνο το 2023, αν και οι προοπτικές για τη διατήρηση της ισχύος της στην ασιατική χώρα παραμένουν νεφελώδεις λόγω γεωπολιτικών κινδύνων. Συγκεκριμένα, οι παραγωγοί άνθρακα της Αυστραλίας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις εάν η νέα διοίκηση των ΗΠΑ εφαρμόσει αυστηρότερες πολιτικές έναντι της Κίνας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πιέσει την Αυστραλία να ευθυγραμμίσει τις εμπορικές και εξωτερικές πολιτικές της με αυτές των ΗΠΑ, γεγονός που θα επιδείνωνε τις βελτιούμενες διπλωματικές σχέσεις με την Κίνα. Σε κάθε περίπτωση, τυχόν πιθανές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας θα ωφελήσουν τους εξαγωγείς άνθρακα από την Ινδονησία, τη Ρωσία και την Κολομβία. Ωστόσο, η δυνατότητα της Κολομβίας να αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία είναι περιορισμένη, δεδομένου του σχετικά υψηλού κόστους εξόρυξης και των ακριβότερων ναύλων κατά μήκος της διαδρομής Κολομβίας-Κίνας, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ