
Την κατάταξη των κορυφαίων ναυπηγείων παγκοσμίως για το 2024, όσον αφορά την εξασφάλιση νέων παραγγελιών, έκανε πρόσφατα γνωστή νέα έκθεση της Clarksons.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η Κίνα κυριάρχησε στις παραγγελίες του 2024 σε όρους CGTs, καθώς τέσσερα κινεζικά ναυπηγεία βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding, Hudong-Zhonghua Shipbuilding, New Yangzijiang και Hengli Heavy Industry.
Ακολούθησαν οι τρεις ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, οι οποίοι κατέλαβαν τις επόμενες τρεις θέσεις. Ειδικότερα, με βάση τις νέες παραγγελίες σε όρους CGTs του 2024, η Samsung Heavy Industries Co. κατέλαβε την πέμπτη θέση παγκοσμίως, ενώ Hanwha Ocean Co. και HD Hyundai Samho Heavy Industries Co. ακολούθησαν στην έκτη και στην έβδομη θέση αντίστοιχα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding, Waigaoqiao Shipbuilding και Jiangnan Shipyard, ακόμα τρία κινεζικά ναυπηγεία.
Ωστόσο, η κατάταξη διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Σε αυτή την περίπτωση, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ηγούνται τις σχετικής λίστας, καθώς η HD Hyundai Heavy Industries Co. καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 8,93 CGTs. Ακολουθούν η Samsung Heavy Industries Co. με 8,72 εκατ. CGTs και η Hanwha Ocean με 8,49 εκατ. CGTs.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το γεγονός αυτό αντανακλά τη στρατηγική λήψη παραγγελιών από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τείνουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες μεγάλης κλίμακας, προκειμένου να διατηρήσουν ένα σημαντικό backlog και κατ’ επέκταση σταθερή παραγωγή τα προσεχή έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και τέθηκε σε λειτουργία το μεγαλύτερο σύστημα ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων από την ξηρά στη Γαλλία, στο Λιμάνι της Τουλόν. Το έργο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ