
Την κατάταξη των κορυφαίων ναυπηγείων παγκοσμίως για το 2024, όσον αφορά την εξασφάλιση νέων παραγγελιών, έκανε πρόσφατα γνωστή νέα έκθεση της Clarksons.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η Κίνα κυριάρχησε στις παραγγελίες του 2024 σε όρους CGTs, καθώς τέσσερα κινεζικά ναυπηγεία βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding, Hudong-Zhonghua Shipbuilding, New Yangzijiang και Hengli Heavy Industry.
Ακολούθησαν οι τρεις ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, οι οποίοι κατέλαβαν τις επόμενες τρεις θέσεις. Ειδικότερα, με βάση τις νέες παραγγελίες σε όρους CGTs του 2024, η Samsung Heavy Industries Co. κατέλαβε την πέμπτη θέση παγκοσμίως, ενώ Hanwha Ocean Co. και HD Hyundai Samho Heavy Industries Co. ακολούθησαν στην έκτη και στην έβδομη θέση αντίστοιχα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding, Waigaoqiao Shipbuilding και Jiangnan Shipyard, ακόμα τρία κινεζικά ναυπηγεία.
Ωστόσο, η κατάταξη διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Σε αυτή την περίπτωση, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ηγούνται τις σχετικής λίστας, καθώς η HD Hyundai Heavy Industries Co. καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 8,93 CGTs. Ακολουθούν η Samsung Heavy Industries Co. με 8,72 εκατ. CGTs και η Hanwha Ocean με 8,49 εκατ. CGTs.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το γεγονός αυτό αντανακλά τη στρατηγική λήψη παραγγελιών από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τείνουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες μεγάλης κλίμακας, προκειμένου να διατηρήσουν ένα σημαντικό backlog και κατ’ επέκταση σταθερή παραγωγή τα προσεχή έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ