
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επιστροφή ή μη των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα, τα ερωτηματικά σχετικά με τη διαφαινόμενη επιβολή εμπορικών δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ εγείρουν νέες ανησυχίες για τους φορτωτές.
Μετά την ορκωμοσία της νέας αμερικανικής κυβέρνησης, ο νέος Πρόεδρος δεν υλοποίησε άμεσα τις προεκλογικές του υποσχέσεις για την επιβολή υψηλών δασμών στις εισαγωγές των ΗΠΑ, κυρίως από την Κίνα (60%), το Μεξικό (25%) και τον Καναδά (25%). Το γεγονός αυτό φαίνεται να προκαλεί αναστάτωση στις τάξεις των Αμερικανών φορτωτών, οι οποίοι βλέπουν στον ορίζοντα νέες διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, η αύξηση των δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα στη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ οδήγησε σε κατακόρυφη άνοδο της ναυλαγοράς των containerships κατά 70%. Ειδικότερα, όσον αφορά το κρίσιμο route Άπω Ανατολής-Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, οι μέσοι ναύλοι στη spot αγορά εκτοξεύτηκαν από τα $1.503/FEU την 1η Ιανουαρίου του 2018 στα $2.604/FEU την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Στην προκειμένη περίπτωση, αν το σενάριο αυτό επαναληφθεί, οι spot ναύλοι στα routes Άπω Ανατολή-Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (επί του παρόντος ανέρχονται σε $5.234/FEU) θα καταγράψουν νέο ιστορικό υψηλό, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε στη διάρκεια του Covid-19.
Σε κάθε περίπτωση, η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς αποτελεί «τροχοπέδη» στη διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων και πλήττει κυρίως τους φορτωτές των ΗΠΑ. Βραχυπρόθεσμα, οι πρόωρες εισαγωγές από τους Αμερικανούς φορτωτές για τη δημιουργία αποθεμάτων ασφαλείας θα μπορούσαν να προκαλέσουν αναστάτωση στο παγκόσμιο εμπόριο και να ασκήσουν ανοδική πίεση στους ήδη αυξημένους ναύλους των containerships.
Μακροπρόθεσμα, εφόσον ο εμπορικός πόλεμος κλιμακωθεί, οι φορτωτές είναι πιθανό να επιδιώξουν τη μεταφορά των εφοδιαστικών τους αλυσίδων εκτός Κίνας, σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ