
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής είναι απαραίτητη.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Clean Industrial Deal (CID), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να λάβει μέτρα για να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα, να προωθήσει τις επενδύσεις και τον βιομηχανικό μετασχηματισμό. Παράλληλα καλείται να δώσει απάντηση στο ενεργειακό τρίλημμα της βιωσιμότητας, της οικονομικής προσιτότητας και της διασφάλισης της επάρκειας των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η FuelsEurope αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των υγρών καυσίμων και της βιομηχανίας διύλισης για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής σταθερότητας εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης, η οποία απαιτεί τη σταδιακή αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με άλλα, χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Οι βασικές συστάσεις της FuelsEurope είναι οι ακόλουθες:
· Ενίσχυση της αναγνώρισης της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων ως στρατηγικού τομέα για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης των διυλιστηρίων μέσω ειδικού σχεδίου δράσης.
· Εφαρμογή πραγματικά τεχνολογικά ουδέτερων πολιτικών, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων, που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή καυσίμων.
· Ελαχιστοποίηση των κανονιστικών επικαλύψεων, αξιολόγηση των επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου και αναβολή εφαρμογής αντικρουόμενων μέτρων έως ότου αξιολογηθούν ως κατάλληλα για τον επιδιωκόμενο σκοπό.
· Ενίσχυση της προστασίας από τη διαρροή άνθρακα, μέσω δίκαιων δεικτών αναφοράς στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS).
· Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και διασφάλιση της κανονιστικής σταθερότητας για την επιτάχυνση των επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ