
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής είναι απαραίτητη.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Clean Industrial Deal (CID), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να λάβει μέτρα για να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα, να προωθήσει τις επενδύσεις και τον βιομηχανικό μετασχηματισμό. Παράλληλα καλείται να δώσει απάντηση στο ενεργειακό τρίλημμα της βιωσιμότητας, της οικονομικής προσιτότητας και της διασφάλισης της επάρκειας των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η FuelsEurope αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των υγρών καυσίμων και της βιομηχανίας διύλισης για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής σταθερότητας εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης, η οποία απαιτεί τη σταδιακή αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με άλλα, χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Οι βασικές συστάσεις της FuelsEurope είναι οι ακόλουθες:
· Ενίσχυση της αναγνώρισης της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων ως στρατηγικού τομέα για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης των διυλιστηρίων μέσω ειδικού σχεδίου δράσης.
· Εφαρμογή πραγματικά τεχνολογικά ουδέτερων πολιτικών, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων, που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή καυσίμων.
· Ελαχιστοποίηση των κανονιστικών επικαλύψεων, αξιολόγηση των επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου και αναβολή εφαρμογής αντικρουόμενων μέτρων έως ότου αξιολογηθούν ως κατάλληλα για τον επιδιωκόμενο σκοπό.
· Ενίσχυση της προστασίας από τη διαρροή άνθρακα, μέσω δίκαιων δεικτών αναφοράς στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS).
· Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και διασφάλιση της κανονιστικής σταθερότητας για την επιτάχυνση των επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ