
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής είναι απαραίτητη.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Clean Industrial Deal (CID), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να λάβει μέτρα για να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα, να προωθήσει τις επενδύσεις και τον βιομηχανικό μετασχηματισμό. Παράλληλα καλείται να δώσει απάντηση στο ενεργειακό τρίλημμα της βιωσιμότητας, της οικονομικής προσιτότητας και της διασφάλισης της επάρκειας των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η FuelsEurope αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των υγρών καυσίμων και της βιομηχανίας διύλισης για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής σταθερότητας εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης, η οποία απαιτεί τη σταδιακή αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με άλλα, χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Οι βασικές συστάσεις της FuelsEurope είναι οι ακόλουθες:
· Ενίσχυση της αναγνώρισης της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων ως στρατηγικού τομέα για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης των διυλιστηρίων μέσω ειδικού σχεδίου δράσης.
· Εφαρμογή πραγματικά τεχνολογικά ουδέτερων πολιτικών, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων, που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή καυσίμων.
· Ελαχιστοποίηση των κανονιστικών επικαλύψεων, αξιολόγηση των επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου και αναβολή εφαρμογής αντικρουόμενων μέτρων έως ότου αξιολογηθούν ως κατάλληλα για τον επιδιωκόμενο σκοπό.
· Ενίσχυση της προστασίας από τη διαρροή άνθρακα, μέσω δίκαιων δεικτών αναφοράς στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS).
· Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και διασφάλιση της κανονιστικής σταθερότητας για την επιτάχυνση των επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ