
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής είναι απαραίτητη.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Clean Industrial Deal (CID), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να λάβει μέτρα για να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα, να προωθήσει τις επενδύσεις και τον βιομηχανικό μετασχηματισμό. Παράλληλα καλείται να δώσει απάντηση στο ενεργειακό τρίλημμα της βιωσιμότητας, της οικονομικής προσιτότητας και της διασφάλισης της επάρκειας των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η FuelsEurope αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των υγρών καυσίμων και της βιομηχανίας διύλισης για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής σταθερότητας εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης, η οποία απαιτεί τη σταδιακή αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με άλλα, χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Οι βασικές συστάσεις της FuelsEurope είναι οι ακόλουθες:
· Ενίσχυση της αναγνώρισης της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων ως στρατηγικού τομέα για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης των διυλιστηρίων μέσω ειδικού σχεδίου δράσης.
· Εφαρμογή πραγματικά τεχνολογικά ουδέτερων πολιτικών, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων, που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή καυσίμων.
· Ελαχιστοποίηση των κανονιστικών επικαλύψεων, αξιολόγηση των επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου και αναβολή εφαρμογής αντικρουόμενων μέτρων έως ότου αξιολογηθούν ως κατάλληλα για τον επιδιωκόμενο σκοπό.
· Ενίσχυση της προστασίας από τη διαρροή άνθρακα, μέσω δίκαιων δεικτών αναφοράς στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS).
· Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και διασφάλιση της κανονιστικής σταθερότητας για την επιτάχυνση των επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ