
Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Norsepower ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάπτυξη δύο νέων πλοίων γενικού φορτίου, σε συνεργασία με τη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Berge Rederi και τη Marine Design and Consulting AS (MDC), εξοπλισμένων με αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία.
Τα νέα πλοία, μήκους 130 μ., έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα και να ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θέτοντας νέα πρότυπα στη βιωσιμότητα και στην τεχνολογία. Κεντρικό στοιχείο αυτών των πλοίων είναι τα Norsepower Rotor Sails, δύο σταθερά πτερύγια διαστάσεων 24 μ. ύψους και 4 μ. πλάτους. Η τεχνολογία αυτή αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως αυτές της Βόρειας Θάλασσας. Ταυτόχρονα, η ανθεκτική κατασκευή αυτών των πτερυγίων εγγυάται αξιοπιστία και ανθεκτικότητα μακροχρόνιας χρήσης.
Πέρα από τα Rotor Sails, τα πλοία θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα πρόωσης, που περιλαμβάνουν μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας και γεννήτριες άξονα. Αυτά τα συστήματα θα επιτρέπουν την υβριδική-ηλεκτρική λειτουργία, μειώνοντας την εξάρτηση από συμβατικά καύσιμα, ειδικά κατά τη μετακίνηση σε μικρές αποστάσεις. Ο συνδυασμός της αιολικής ενέργειας και της υβριδικής πρόωσης δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, που προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και επιχειρησιακά οφέλη.
Η κατασκευή τους ανατέθηκε στην Jiangsu SOHO Marine Heavy Industry Co. Ltd., ενώ εξειδικευμένες ομάδες υλοποίησαν εκτεταμένες υδροδυναμικές και δομικές μελέτες για να διασφαλίσουν τη μέγιστη απόδοση και τη λειτουργική αξιοπιστία. Τα δύο πλοία αναμένεται να καθελκυστούν έως το τέλος του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ