
Παρουσία της A.E. του πρέσβη της Mεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα κυρίου Μάθιου Λοντζ υπεγράφη χθες στον Σκαραμαγκά μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Sub Sea Craft και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την ανάπτυξη ενός κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας στην Ελλάδα. Παράλληλα στο μνημόνιο που υπεγράφη από την CEO κα Camilla Martin και τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη συμφωνήθηκε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα καταστούν ο επιλεγείς κατασκευαστής του σκάφους Victa για την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή αγορά.
Το σκάφος VICTA αποτελεί μία καινοτόμο πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις Ειδικών δυνάμεων σε παράκτιες περιοχές. Έχει τη δυνατότητα να κινείται με μεγάλη ταχύτητα έως και 40 κόμβους και να καλύπτει αποστάσεις που φτάνουν και τα 250 ναυτικά μίλια. Παράλληλα μπορεί να κινηθεί και κάτω από την επιφάνεια του νερού για αποστάσεις έως και 30 μίλια ενώ διαθέτει και τεχνολογία Στελθ.
Οι πολλαπλές δυνατότητες του και τα αυτόματα συστήματα πλοήγησης επιτρέπουν στο VICTA να ανταποκριθεί σε κάθε δύσκολο σενάριο αποστολής και να μεταφέρει με ασφάλεια προσωπικό για ειδικές επιχειρήσεις εκεί όπου χρειάζεται. Η μοναδική του σχεδίαση του επιτρέπει την άσκηση επιχειρήσεων με ακρίβεια και με την λιγότερη δυνατή έκθεση. Τέλος οι δυνατότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στο αμυντικό όσο και στο πεδίο της πολιτικής προστασίας και την προστασία από ασύμμετρες απειλές.
Οι σύνθετες απαιτήσεις παραγωγής ενός τέτοιου προηγμένου σκάφους θα αναπτυχθούν σε συνεργασία των δύο εταιρειών στον Σκαραμαγκά. Η ενίσχυση των τεχνολογικών δυνατοτήτων των Ναυπηγείων μέσα από την μεταφορά τεχνογνωσίας είναι σίγουρα ένα από τα οφέλη αυτής της συμφωνίας. Παράλληλα μέσω του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας θα υπάρξει συνεργασία για την ανάπτυξη αυτόνομων και μη επανδρωμένων σκαφών για αμυντική χρήση. Οι συνεργίες αυτές θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για την Ελληνική αμυντική βιομηχανία. Παράλληλα η εγκατάσταση ενός τέτοιου κέντρου στην Ελλάδα πέρα από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει θα αποτελέσει και υποδοχές ευρωπαϊκών ερευνητικών κονδυλίων. Το κέντρο καινοτομίας θα ενισχύσει τις εγχώριες δυνατότητες προσφέροντας στους Έλληνες ερευνητές και μηχανικούς εμπειρία ώστε να αναπτύξουν και να συντηρήσουν τις επερχόμενες γενεές από τέτοιες πλατφόρμες. Επίσης θα ενισχύσει την εμπέδωση της κοινής δήλωσης για διμερή Ελληνοβρετανική συνεργασία που υπεγράφη πέρυσι η οποία προβλέπει την ανάπτυξη της αμυντικής συνεργασίας.
Τέλος το κέντρο καινοτομίας θα μπορεί να συμμετέχει στην διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά και να υποβάλει προτάσεις προς το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας που ιδρύθηκε πρόσφατα από τον υπουργό εθνικής άμυνας κύριο Δένδια.
Μετά την υπογραφή η κα Καμίλλα Μάρτιν δήλωσε:
«Η συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα καθοριστικό σημείο για την παρουσία της Sub Sea Craft στην Ελλάδα. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν την ιδανική βάση για σημαντική παραγωγή και συντήρηση τέτοιων σκαφών, ενώ το κέντρο καινοτομίας θα βοηθήσει να αναβαθμιστεί η επιχειρησιακή δυνατότητα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και των συμμάχων.
Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεισφέρουμε στους στόχους εκσυγχρονισμού της Ελληνικής άμυνας και προσβλέπουμε στην αυξανόμενη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.»
Ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι:
«Η δημιουργία του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας ανταποκρίνεται στο όραμα του Γιώργου Προκοπίου να καταστoύν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όχι μόνο παραγωγικά αλλά και τεχνολογικά προηγμένα. Η συνεργασία αυτή θα μπορέσει να μας ανοίξει δρόμους προς τις τεχνολογίες των αυτόνομων μη επανδρωμένων σκαφών που τόσο χρειάζονται στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Με την συνεργασία μας αυτή αξιοποιούμε και επεκτείνουμε τις δυνατότητες μας στην κατασκευή και εξυπηρέτηση υποβρυχίων σκαφών.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ