
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη χρήση εξειδικευμένων πλοίων και καινοτόμων λύσεων τροφοδοσίας, η Provaris Energy, η Norwegian Hydrogen και η Uniper συνεργάζονται για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου από τη Σκανδιναβία στην Ευρώπη.
Στην καρδιά του έργου βρίσκεται η ανάπτυξη πλοίων μεταφοράς υδρογόνου κατηγορίας H₂Neo και της πλωτής μονάδας αποθήκευσης υδρογόνου H₂Leo, που προσφέρουν δυνατότητες μεταφοράς συμπιεσμένου υδρογόνου σε υψηλές πιέσεις (250 bar). Τα πλοία H₂Neo σχεδιάζονται για να εξυπηρετήσουν μεγάλες αποστάσεις μεταφοράς, διατηρώντας υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα και χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Η παραγωγή του υδρογόνου θα ανατεθεί στη Norwegian Hydrogen, με έμφαση στην τήρηση των προτύπων RFNBO (Renewable Fuels of Non-Biological Origin). Τα πιθανά σημεία παραγωγής περιλαμβάνουν περιοχές της Νορβηγίας και της Φινλανδίας, όπως το FjordH₂ project, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη. Η Uniper θα αναλάβει τη δημιουργία του τερματικού εισαγωγής στη βορειοδυτική Ευρώπη και τη διασύνδεσή του με το ευρωπαϊκό δίκτυο αγωγών υδρογόνου.
Η συνεργασία μεταξύ Provaris, Norwegian Hydrogen και Uniper έλαβε πρόσφατα νέα ώθηση, με την υπογραφή της συμφωνίας «Term Sheet», που καθορίζει τους βασικούς όρους και τις προϋποθέσεις για μια δεσμευτική συμφωνία πώλησης και αγοράς (SPA). Στόχος είναι η σύναψη της τελικής συμφωνίας τον Δεκέμβριο του 2025, ανοίγοντας τον δρόμο για την παράδοση 42.500 τόνων συμπιεσμένου υδρογόνου ετησίως από το 2029.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ