
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο κεφάλαιο θα μπορούσε να ανοίξει το 2025. Με βάση τον πιθανό διαγωνισμό της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC) της Λιβύης για 22 χερσαία και υπεράκτια ερευνητικά τεμάχια, οι προσδοκίες ότι οι διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες επιστρέφουν είναι μεγάλες. Παρά την τρέχουσα πολιτική αστάθεια, το ενδιαφέρον για τους πόρους της Λιβύης αυξάνεται, όπως αποδεικνύει η ισπανική Repsol, η οποία πραγματοποιεί την πρώτη της ερευνητική γεώτρηση. Η κινητήρια δύναμη πίσω από το αναγεννημένο ενδιαφέρον διεθνών παικτών είναι η εγγύηση ασφάλειας που παρέχεται από τον Εθνικό Στρατό της Λιβύης (LNA) και την NOC.
Τα σημερινά επίπεδα παραγωγής της Λιβύης παραμένουν πολύ χαμηλότερα από τους στόχους της. Η χώρα ισχυρίζεται ότι διαθέτει αποθέματα 48 δισ. βαρελιών και στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή σε 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025, από 1,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως που είναι σήμερα. Πέραν της Repsol, οι ENI και BP έχουν επίσης ξεκινήσει έργα έρευνας σε συνεργασία με τη Libyan Investment Co. στα βορειοδυτικά της χώρας. Εν τω μεταξύ, η αυστριακή εταιρεία ενέργειας OMV εργάζεται επί του παρόντος στη λεκάνη της Σύρτης. Μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι NOC, OMV, Equinor, TotalEnergies και Repsol, γνωστή ως Akakus, εκμεταλλεύεται το πετρελαϊκό πεδίο Sharara, με στόχο να αυξήσει την παραγωγή κατά περίπου 260.000 βαρέλια/ημέρα. Η παραγωγική ικανότητα του Sharara έχει οριστεί στα 320.000 βαρέλια/ημέρα.
Η αισιοδοξία για την αναπτυξιακή πορεία του πετρελαϊκού κλάδου της Λιβύης μπορεί, ωστόσο, να αντιμετωπίσει γεωπολιτικούς κινδύνους σημαντικού μεγέθους. Ενώ η γενική κατάσταση ασφαλείας της Λιβύης είναι σχετικά σταθερή, οι περιφερειακές εξελίξεις, ιδίως όσον αφορά τη Συρία, το Ιράν και το Ισραήλ, θα μπορούσαν σύντομα να έχουν αποσταθεροποιητική επίδραση. Τα λιβυκά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πρόσφατα συζητήσεις μεταξύ αξιωματούχων της λιβυκής κυβέρνησης και του Ισραήλ, προκαλώντας πολιτική αναταραχή. Ωστόσο, ο πρωταρχικός αποσταθεροποιητικός παράγοντας το 2025 αναμένεται να είναι ο διευρυνόμενος ρόλος της Ρωσίας στη Λιβύη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ