
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο κεφάλαιο θα μπορούσε να ανοίξει το 2025. Με βάση τον πιθανό διαγωνισμό της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC) της Λιβύης για 22 χερσαία και υπεράκτια ερευνητικά τεμάχια, οι προσδοκίες ότι οι διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες επιστρέφουν είναι μεγάλες. Παρά την τρέχουσα πολιτική αστάθεια, το ενδιαφέρον για τους πόρους της Λιβύης αυξάνεται, όπως αποδεικνύει η ισπανική Repsol, η οποία πραγματοποιεί την πρώτη της ερευνητική γεώτρηση. Η κινητήρια δύναμη πίσω από το αναγεννημένο ενδιαφέρον διεθνών παικτών είναι η εγγύηση ασφάλειας που παρέχεται από τον Εθνικό Στρατό της Λιβύης (LNA) και την NOC.
Τα σημερινά επίπεδα παραγωγής της Λιβύης παραμένουν πολύ χαμηλότερα από τους στόχους της. Η χώρα ισχυρίζεται ότι διαθέτει αποθέματα 48 δισ. βαρελιών και στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή σε 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025, από 1,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως που είναι σήμερα. Πέραν της Repsol, οι ENI και BP έχουν επίσης ξεκινήσει έργα έρευνας σε συνεργασία με τη Libyan Investment Co. στα βορειοδυτικά της χώρας. Εν τω μεταξύ, η αυστριακή εταιρεία ενέργειας OMV εργάζεται επί του παρόντος στη λεκάνη της Σύρτης. Μια κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι NOC, OMV, Equinor, TotalEnergies και Repsol, γνωστή ως Akakus, εκμεταλλεύεται το πετρελαϊκό πεδίο Sharara, με στόχο να αυξήσει την παραγωγή κατά περίπου 260.000 βαρέλια/ημέρα. Η παραγωγική ικανότητα του Sharara έχει οριστεί στα 320.000 βαρέλια/ημέρα.
Η αισιοδοξία για την αναπτυξιακή πορεία του πετρελαϊκού κλάδου της Λιβύης μπορεί, ωστόσο, να αντιμετωπίσει γεωπολιτικούς κινδύνους σημαντικού μεγέθους. Ενώ η γενική κατάσταση ασφαλείας της Λιβύης είναι σχετικά σταθερή, οι περιφερειακές εξελίξεις, ιδίως όσον αφορά τη Συρία, το Ιράν και το Ισραήλ, θα μπορούσαν σύντομα να έχουν αποσταθεροποιητική επίδραση. Τα λιβυκά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πρόσφατα συζητήσεις μεταξύ αξιωματούχων της λιβυκής κυβέρνησης και του Ισραήλ, προκαλώντας πολιτική αναταραχή. Ωστόσο, ο πρωταρχικός αποσταθεροποιητικός παράγοντας το 2025 αναμένεται να είναι ο διευρυνόμενος ρόλος της Ρωσίας στη Λιβύη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Αφήστε πίσω σας την μαζικότητα και τις παράλογες τιμές άλλων νησιών και προτιμήστε την Άνδρο για τις διακοπές σας» παροτρύνει η Daily Mail τους…
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στις ΗΠΑ φαίνεται να διατηρεί ισχυρό μομέντουμ, παρά την καθίζηση της ζήτησης στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την εμπορική και λιμενική ανάπτυξη της Ινδίας σηματοδοτεί η «πρεμιέρα» της επέκτασης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων PSA Mumbai. Σύμφωνα με…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ