
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Νοέμβριο 2024 ανήλθε στο ποσό των 7.205,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.983,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 256,6 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 258,7 εκατ. ευρώ ή 5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 4.024,6 εκατ. ευρώ έναντι 4.304,3 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας μείωση 6,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 157,5 εκατ. ευρώ ή 5,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 173,8 εκατ. ευρώ ή 5,8%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.181,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.679,4 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 18,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 99,1 εκατ. ευρώ ή 4,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 84,9 εκατ. ευρώ ή 3,8%).
Το 11μηνο πέρυσι, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 77.379,3 εκατ. ευρώ έναντι 75.948,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 2.222,3 εκατ. ευρώ ή 4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 2.178,8 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 45.868,8 εκατ. ευρώ έναντι 47.278,3 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε αύξηση κατά 401,6 εκατ. ευρώ ή 1,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 425,5 εκατ. ευρώ ή 1,3%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 31.510,5 εκατ. ευρώ έναντι 28.669,9 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 9,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 1.820,7 εκατ. ευρώ ή 7,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 1.753,3 εκατ. ευρώ ή 7,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ