
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Νοέμβριο 2024 ανήλθε στο ποσό των 7.205,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.983,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 256,6 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 258,7 εκατ. ευρώ ή 5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 4.024,6 εκατ. ευρώ έναντι 4.304,3 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας μείωση 6,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 157,5 εκατ. ευρώ ή 5,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 173,8 εκατ. ευρώ ή 5,8%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.181,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.679,4 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 18,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 99,1 εκατ. ευρώ ή 4,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 84,9 εκατ. ευρώ ή 3,8%).
Το 11μηνο πέρυσι, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 77.379,3 εκατ. ευρώ έναντι 75.948,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 2.222,3 εκατ. ευρώ ή 4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 2.178,8 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 45.868,8 εκατ. ευρώ έναντι 47.278,3 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε αύξηση κατά 401,6 εκατ. ευρώ ή 1,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 425,5 εκατ. ευρώ ή 1,3%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 31.510,5 εκατ. ευρώ έναντι 28.669,9 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 9,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 1.820,7 εκατ. ευρώ ή 7,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 1.753,3 εκατ. ευρώ ή 7,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…

Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…

Μέχρι στιγμής το 2025 έχουν εξαχθεί περίπου 12 εκατ. μετρικοί τόνοι σιδηρομεταλλεύματος από την Ουκρανία, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine. Ο όγκος αυτός αντιπροσωπεύει…

Η δραστηριότητα στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, όπως υπογραμμίζουν τα δεδομένα της Xclusiv για τον περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζεται ακάθεκτη με έντονους ρυθμούς, καθώς οι παραγγελίες…

Καθώς οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, ο λιμένας της Σαγκάης εξελίσσεται σε «γέφυρα» για την εξαγωγή των…

Μία παράκτια τουρμπίνα αιολικής ενέργειας ισχύος 26 μεγαβάτ τέθηκε σε λειτουργία για τη σύνδεσή της με το ενεργειακό δίκτυο στην πόλη Ντονγκγίνγκ που βρίσκεται…

Αναβλήθηκε ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών τετραετούς διάρκειας, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη διαύγεια της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ