
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Νοέμβριο 2024 ανήλθε στο ποσό των 7.205,6 εκατ. ευρώ έναντι 6.983,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 256,6 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 258,7 εκατ. ευρώ ή 5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 4.024,6 εκατ. ευρώ έναντι 4.304,3 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας μείωση 6,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 157,5 εκατ. ευρώ ή 5,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 173,8 εκατ. ευρώ ή 5,8%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.181,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.679,4 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 18,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 99,1 εκατ. ευρώ ή 4,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 84,9 εκατ. ευρώ ή 3,8%).
Το 11μηνο πέρυσι, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 77.379,3 εκατ. ευρώ έναντι 75.948,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 2.222,3 εκατ. ευρώ ή 4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 2.178,8 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 45.868,8 εκατ. ευρώ έναντι 47.278,3 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε αύξηση κατά 401,6 εκατ. ευρώ ή 1,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 425,5 εκατ. ευρώ ή 1,3%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 31.510,5 εκατ. ευρώ έναντι 28.669,9 εκατ. ευρώ το 11μηνο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 9,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 1.820,7 εκατ. ευρώ ή 7,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 1.753,3 εκατ. ευρώ ή 7,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να διανύουν τον Σεπτέμβριο την καθιερωμένη περίοδο συντηρήσεων, η Ινδία βρήκε «πάτημα» ώστε να αυξήσει κατακόρυφα τις εξαγωγές ντίζελ προς…
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τέσσερις χώρες πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτές είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη. Η Κίνα είναι η κυρίαρχη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ