
Η νέα τάξη πραγμάτων στη Μέση Ανατολή, μετά και την πτώση του καθεστώτος Ασάντ, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία νέων ενεργειακών υποδομών.
Ειδικότερα, η κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου από το Κατάρ, που θα διέσχιζε τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία, τη Συρία και την Τουρκία προκειμένου να φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές, μοιάζει να είναι εφικτή. Ωστόσο, η Ντόχα δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται, έχοντας θέσει ως προτεραιότητα τη διασφάλιση της σταθερότητας στη Συρία και την υποστήριξη του τοπικού πληθυσμού, αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.
Αποτελεί έκπληξη η συγκεκριμένη εξέλιξη; Μάλλον όχι. Αν γυρίσουμε ενάμισι με δύο έτη στο παρελθόν, η Qatar Gas είχε ξεκινήσει να συνάπτει τις πρώτες μεγάλες συμφωνίες παροχής LNG (θαλάσσιο εμπόριο) με εταιρείες. Σχεδόν καμία από αυτές δεν ήταν στην Ευρώπη. Ακόμα και σήμερα, οι συμφωνίες με την Ευρώπη είναι λίγες σε σύγκριση με εκείνες στην Ασία.
Σαφώς, στην Ασία η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. Όμως, την ίδια ώρα, είναι και πιο σταθερή. Άλλωστε, η Ευρώπη, που φιλοδοξεί να καταστεί πρωτοπόρος στο δύσβατο μονοπάτι της αποανθρακοποίησης, μπορεί σε λίγα έτη να θεωρεί το LNG «ακατάλληλο» για την ενεργειακή της εξίσωση. Το Κατάρ δεν ήταν διατεθειμένο να συνάψει συμφωνίες παροχής LNG με ευρωπαϊκές εταιρείες για μικρά (σε σύγκριση με το τι είθισται για τέτοια συμβόλαια) χρονικά διαστήματα, πόσω μάλλον να κατασκευάσει έναν ολόκληρο αγωγό με στόχο την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Εάν η Ευρώπη σε 20 έτη έβαζε πάγο στις εισαγωγές καταριανού φυσικού αερίου, ίσως το Κατάρ να μπορούσε να στραφεί στην Ασία, επεκτείνοντας το δίκτυο αγωγών της από την Τουρκία έως και την Κίνα. Ωστόσο, πέρα από το σημαντικό κόστος που θα είχε ένα τέτοιο project, το Κατάρ θα έπρεπε να ανταγωνιστεί τη Ρωσία, η οποία επενδύει στρατηγικά στην παροχή φυσικού αερίου στην Κίνα.
Εν κατακλείδι, η κατασκευή ενός τέτοιου αγωγού θα ήταν ένα μεγάλο ρίσκο για το Κατάρ και δύσκολα θα υλοποιηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ