
Παρά την πίεση των αμερικανικών κυρώσεων, εντός ενός περιβάλλοντος περιορισμένης προσφοράς πετρελαίου, το Ιράν κατάφερε να κρατήσει για ακόμα ένα έτος ψηλά τις εξαγωγές του. Όπως αναφέρει ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός UANI (United Against Nuclear Iran), το 2024 το Ιράν εξήγαγε 587 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, επίπεδα αυξημένα κατά 10,75% έναντι του 2023, οπότε και είχαν εξαχθεί 530 εκατ. βαρέλια.
Καθοριστικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη είχε η Κίνα, της οποίας η όρεξη για ιρανικό αργό παρέμεινε ισχυρή το 2024, αποτελώντας για έκτο συναπτό έτος τον κορυφαίο προορισμό για τον μαύρο χρυσό της χώρας της Μέσης Ανατολής. Το 2024, η Κίνα «υποδέχτηκε» 533 εκατ. βαρέλια ιρανικού αργού, δηλαδή το 91% του συνόλου των εξαγωγών του Ιράν.
Παράλληλα, το περασμένο έτος κατεγράφη αλλαγή του status quo στις θαλάσσιες εξαγωγές ιρανικού αργού. Τα προηγούμενα έτη, σε σημαντικό βαθμό, πλοία ξένων σημαιών φόρτωναν ιρανικό αργό και το μετέφεραν στον προορισμό του. Το 2024, το Ιράν αναγκάστηκε να στραφεί στον εθνικό του στόλο για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες. Τα tankers της National Iranian Tanker Company φόρτωναν αργό από τους ιρανικούς τερματικούς και έπειτα «συναντούσαν» δεξαμενόπλοια ξένων σημαιών στα διεθνή ύδατα, όπου και πραγματοποιούσαν μεταφορτώσεις STS. Η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να συνδέεται άμεσα με την επιβολή κυρώσεων σε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, tankers το 2024.
Σύμφωνα με δεδομένα της UANI, το 2024 αναγνωρίστηκαν 132 νέα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιήθηκαν στη μεταφορά ιρανικού αργού, με το σύνολο του συγκεκριμένου «σκιώδους» στόλου να φτάνει σχεδόν τα 500.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ