
Παρά την πίεση των αμερικανικών κυρώσεων, εντός ενός περιβάλλοντος περιορισμένης προσφοράς πετρελαίου, το Ιράν κατάφερε να κρατήσει για ακόμα ένα έτος ψηλά τις εξαγωγές του. Όπως αναφέρει ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός UANI (United Against Nuclear Iran), το 2024 το Ιράν εξήγαγε 587 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, επίπεδα αυξημένα κατά 10,75% έναντι του 2023, οπότε και είχαν εξαχθεί 530 εκατ. βαρέλια.
Καθοριστικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη είχε η Κίνα, της οποίας η όρεξη για ιρανικό αργό παρέμεινε ισχυρή το 2024, αποτελώντας για έκτο συναπτό έτος τον κορυφαίο προορισμό για τον μαύρο χρυσό της χώρας της Μέσης Ανατολής. Το 2024, η Κίνα «υποδέχτηκε» 533 εκατ. βαρέλια ιρανικού αργού, δηλαδή το 91% του συνόλου των εξαγωγών του Ιράν.
Παράλληλα, το περασμένο έτος κατεγράφη αλλαγή του status quo στις θαλάσσιες εξαγωγές ιρανικού αργού. Τα προηγούμενα έτη, σε σημαντικό βαθμό, πλοία ξένων σημαιών φόρτωναν ιρανικό αργό και το μετέφεραν στον προορισμό του. Το 2024, το Ιράν αναγκάστηκε να στραφεί στον εθνικό του στόλο για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες. Τα tankers της National Iranian Tanker Company φόρτωναν αργό από τους ιρανικούς τερματικούς και έπειτα «συναντούσαν» δεξαμενόπλοια ξένων σημαιών στα διεθνή ύδατα, όπου και πραγματοποιούσαν μεταφορτώσεις STS. Η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να συνδέεται άμεσα με την επιβολή κυρώσεων σε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, tankers το 2024.
Σύμφωνα με δεδομένα της UANI, το 2024 αναγνωρίστηκαν 132 νέα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιήθηκαν στη μεταφορά ιρανικού αργού, με το σύνολο του συγκεκριμένου «σκιώδους» στόλου να φτάνει σχεδόν τα 500.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ