
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν και θα μεταβάλουν τις ναυτιλιακές αγορές το 2025 περιγράφει σε report της η Kpler.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Kpler σημειώνει ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση, με την αυξητική αυτή τάση να μη συνεχίζεται το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και οι εμπορικοί περιορισμοί θα επιβραδύνουν την παραγωγή και θα εντείνουν τις καθοδικές πιέσεις στην τιμή του iron ore.
Την ίδια ώρα, η πολιτική κυρώσεων του Τραμπ με αποδέκτες το Μεξικό και την Κίνα, τους κορυφαίους εισαγωγείς καλαμποκιού και σόγιας των ΗΠΑ αντίστοιχα, θα επιφέρει αντίποινα που θα πλήξουν τους Αμερικανούς γεωργούς. Συγκριτικά με την πρώτη θητεία Τραμπ, η Βραζιλία αποτελεί μια πιο ισχυρή εναλλακτική για τους εν λόγω εισαγωγείς. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, σύμφωνα με την Κpler, θα συγκομίσει ποσότητες σόγιας-ρεκόρ το 2025.
Κατά την Kpler, η ζήτηση για άνθρακα της Ινδίας θα δεχτεί καθοδικές πιέσεις, λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους προμηθευτές από την Ινδονησία και τη Νότια Αφρική, που ήδη καταγράφουν μειωμένη ζήτηση στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα, τα premiums των ναύλων των Capesizes έναντι των μικρότερων πλοίων θα μειωθούν. Η σταθερότητα των bulk carriers χωρητικότητας μικρότερης των Capesizes θα απειληθεί από τις χαμηλότερες εξαγωγές χάλυβα της Κίνας και από το επιβραδυνόμενο εμπόριο άνθρακα, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ