
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν και θα μεταβάλουν τις ναυτιλιακές αγορές το 2025 περιγράφει σε report της η Kpler.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Kpler σημειώνει ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση, με την αυξητική αυτή τάση να μη συνεχίζεται το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και οι εμπορικοί περιορισμοί θα επιβραδύνουν την παραγωγή και θα εντείνουν τις καθοδικές πιέσεις στην τιμή του iron ore.
Την ίδια ώρα, η πολιτική κυρώσεων του Τραμπ με αποδέκτες το Μεξικό και την Κίνα, τους κορυφαίους εισαγωγείς καλαμποκιού και σόγιας των ΗΠΑ αντίστοιχα, θα επιφέρει αντίποινα που θα πλήξουν τους Αμερικανούς γεωργούς. Συγκριτικά με την πρώτη θητεία Τραμπ, η Βραζιλία αποτελεί μια πιο ισχυρή εναλλακτική για τους εν λόγω εισαγωγείς. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, σύμφωνα με την Κpler, θα συγκομίσει ποσότητες σόγιας-ρεκόρ το 2025.
Κατά την Kpler, η ζήτηση για άνθρακα της Ινδίας θα δεχτεί καθοδικές πιέσεις, λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους προμηθευτές από την Ινδονησία και τη Νότια Αφρική, που ήδη καταγράφουν μειωμένη ζήτηση στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα, τα premiums των ναύλων των Capesizes έναντι των μικρότερων πλοίων θα μειωθούν. Η σταθερότητα των bulk carriers χωρητικότητας μικρότερης των Capesizes θα απειληθεί από τις χαμηλότερες εξαγωγές χάλυβα της Κίνας και από το επιβραδυνόμενο εμπόριο άνθρακα, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ο πρώτος γύρος των έμμεσων διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε αντιπροσωπείες της κυβέρνησης του Ισραήλ και του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ