
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner.
Το 2024, ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ περίπου 1,76 εκατ. TEUs ή το 59% της επιπλέον μεταφορικής ικανότητας απορροφήθηκε από τις γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η εξέλιξη αυτή φαντάζει λογική, καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας απαιτεί περισσότερα πλοία.
Μάλιστα, η Alphaliner σημειώνει ότι, τον περασμένο Ιούνιο, η ετήσια αύξηση της μεταφορικής ικανότητας στο εν λόγω trade ήταν της τάξεως του 24%, ενώ ένα εξάμηνο αργότερα αυξήθηκε στο 31%. Ωστόσο, αναλύοντας τα δεδομένα, προκύπτει ότι το εβδομαδιαίο capacity που προσφέρεται στην εν λόγω διαδρομή αυξήθηκε κατά ένα μικρό μόνο ποσοστό. Συγκεκριμένα, την 1η Δεκεμβρίου 2023, στα route Ασίας-Ευρώπης προσφέρονταν εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο 434.940 TEUs και έναν χρόνο αργότερα αυτή η προσφορά είχε αυξηθεί μόνο κατά 38.360 TEUs, ή 8,8%, καθώς η αναδρομολόγηση «καταβρόχθισε» το επιπλέον capacity.
Το 2024 θα μείνει στην ιστορία των ναυτιλιακών κύκλων ως το (πρώτο) έτος της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως το 2021 και το 2022 αναφέρονται πλέον συνήθως ως τα προσοδοφόρα έτη ελέω της COVID-19. Ενώ πολλοί σχολιαστές προειδοποιούσαν για πιθανή υπερβάλλουσα μεταφορική ικανότητα το 2024, τελικά οι εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας απορρόφησαν τόση χωρητικότητα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να κλείνει το έτος σχεδόν χωρίς αδρανή χωρητικότητα (μόλις το 0,6% του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θεωρήθηκε εμπορικά ανενεργό).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ