
Το τραγικό περιστατικό που έλαβε χώρα την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου στη Νότια Κορέα έχει θορυβήσει την κοινή γνώμη φέρνοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις αερομεταφορές και δημιουργώντας προβληματισμό αναφορικά με την ασφάλεια των πτήσεων.
Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στη Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί. Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν έχασαν τη ζωή τους κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.
Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλο της Jeju Air είναι τύπου Boeing 737-800. Ακόμα ένα από αυτά αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης τα ξημερώματα σήμερα, ενώ εκτελούσε πτήση εσωτερικού, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια.
H Νότια Κορέα, στην οποία έχει κηρυχθεί επταήμερο πένθος θα πραγματοποιήσει έκτακτη επιθεώρηση όλων των αεροσκαφών Boeing 737-800.
Πρόκειται για το τελευταίο κεφάλαιο σε μια σειρά από ατυχήματα που έλαβαν χώρα το 2024, το οποίο παρά την υψηλή ζήτηση για επιβατικές μεταφορές, σίγουρα έχει αποτελέσει έτος προκλήσεων για τη βιομηχανία.
Στα φώτα της δημοσιότητας έχει βρεθεί περισσότερο η Boeing, με το επίπεδο του ποιοτικού ελέγχου και του ελέγχου ασφαλείας των αεροσκαφών της να έχει δεχθεί σημαντική κριτική.
Την πρώτη εβδομάδα του 2024, ένα αεροσκάφος 737 MAX 9 της Boeing «έχασε» μια πόρτα κατά τη διάρκεια πτήσης. Το συμβάν αυτό οδήγησε στην απαγόρευση πτήσης παρόμοιων αεροσκαφών και στη διενέργεια ελέγχων. Οι έρευνες που ακολουθούν αποκαλύπτουν μια σειρά ανησυχητικών ευρημάτων αναφορικά με την ποιότητα του εξοπλισμού των αεροσκαφών που έχει κατασκευάσει η εταιρεία κολοσσός.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ