
Οι αρχές του Περού ανακοίνωσαν χθες Σάββατο πως έκλεισαν 91 από τα 121 λιμάνια της χώρας και περιόρισαν την πρόσβαση στις παραλίες, εξαιτίας φουσκοθαλασσιάς που πλήττει το βόρειο και το κεντρικό τμήμα της χώρας της Λατινικής Αμερικής.
Ο απόπλους αλιευτικών και πλοίων τουρισμού από οποιαδήποτε παραλία και από το λιμάνι του Καγιάο επίσης απαγορεύτηκε.
«Ο αριθμός των λιμανιών που έκλεισαν σε όλη την ακτογραμμή έφθασαν τα 91 εξαιτίας της συνέχισης ανώμαλης φουσκοθαλασσιάς ως την 1η Ιανουαρίου 2025», ανέφερε το εθνικό κέντρο επιχειρήσεων αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης (COEN) μέσω X.
Αρχικά, οι περουβιανές αρχές είχαν ανακοινώσει το κλείσιμο 30 λιμένων από προχθές Παρασκευή ως την Τετάρτη.
Στο Καγιάο, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι του Περού, σε περιοχή που γειτονεύει με την πρωτεύουσα Λίμα, «αποφασίστηκε να αποκλειστεί η πρόσβαση» σε διάφορες τουριστικές παραλίες, ανακοίνωσε ο δήμος μέσω X.
«Αυτή η φουσκοθαλασσιά δημιουργείται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το Περού, ανοικτά των ακρών των ΗΠΑ, από επίμονο άνεμο στην επιφάνεια του ωκεανού που κινείται προς τις ακτές μας», δήλωσε ο πλοίαρχος Ενρίκε Βαρέα στο . Canal N.
Η φουσκοθαλασσιά, με κύματα που φθάνουν ως και τα τέσσερα μέτρα, πλήττει επίσης αγκυροβόλια και αεροδρόμια στις περιοχές Τούμπες και Πίουρα, στα σύνορα με τον Ισημερινό.
Το φαινόμενο προκάλεσε ζημιές σε δεκάδες μικρά αλιευτικά και επιχειρήσεις κοντά στη θάλασσα, καθώς και τη φυγή κατοίκων παραλιακών περιοχών εξαιτίας πλημμυρών κατά τόπους, πιστοποιεί οπτικό υλικό που μεταδόθηκε από ΜΜΕ και μεταφορτώθηκε σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
Η διεύθυνση υδρογραφίας και πλοήγησης του περουβιανού πολεμικού ναυτικού προειδοποίησε εναντίον αφύσικης φουσκοθαλασσιάς διαφόρων βαθμών έντασης κατά τόπους.
Σύμφωνα με προειδοποιητικό δελτίο που εξέδωσε ο θεσμός αυτός προχθές Παρασκευή, η φουσκοθαλασσιά αναμένεται να διαρκέσει ως την 1η Ιανουαρίου, πλήττοντας διάφορες περιοχές, από βορρά προς νότο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ