
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα ρωσικού φορτηγού πλοίου το οποίο βυθίστηκε στη Μεσόγειο τη Δευτέρα, κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητη πράξη.
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο Ursa Major, που ανήκε στην SK-Yug, θυγατρική της ρωσικής αμυντικής εταιρείας Oboronlogistics, αντιμετώπισαν προβλήματα τη Δευτέρα, έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε στο μηχανοστάσιό του, και βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας. Δεκατέσσερα από τα 16 μέλη του πληρώματός του διασώθηκαν, αφού ανέβηκαν σε σωσίβια λέμβο.
Τρεις εκρήξεις προκάλεσαν ρωγμές στο κύτος του πλοίου, «μια τρομοκρατική ενέργεια», όπως κατήγγειλε εκπρόσωπος της Oboronlogistics μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο RIA την Τετάρτη.
To ισπανικό κέντρο συντονισμού θαλάσσιων διασώσεων (MRCC) επεσήμανε την Τρίτη ότι έλαβε σήμα κινδύνου από το Ursa Major τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι δύο πλοία και ένα ελικόπτερο έσπευσαν στο σημείο.
Ο Μεντβέντεφ κατηγόρησε ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια όταν το Ursa Major βυθιζόταν.
«Ένα πλοίο με νορβηγική σημαία, το Oslo Carrier 3, αρνήθηκε να δεχθεί τους Ρώσους ναύτες του Ursa Major όταν αυτό βυθιζόταν στη Μεσόγειο. Τι άλλο να εξηγήσουμε; Είναι ασυγχώρητο!», έγραψε ο Μεντβέντεφ στο κανάλι του στο Telegram.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε σήμερα: «Αν όντως δεν προσφέρθηκε βοήθεια σε ανθρώπους που αντιμετώπιζαν κίνδυνο στη θάλασσα, αυτό αντίκειται στο διεθνές δίκαιο της θάλασσας και πρόκειται για μια εξοργιστική υπόθεση η οποία αξίζει την πλήρη καταδίκη».
Η εταιρεία στην οποία ανήκει το Oslo Carrier 3, η Bulkship Management AS με έδρα το Όσλο, απέρριψε τις κατηγορίες και τόνισε ότι προσέφερε βοήθεια.
«Το MRCC ζήτησε από τον καπετάνιο να μην ανεβάσει στο πλοίο το πλήρωμα που κινδύνευε, καθώς ένα σκάφος διάσωσης βρισκόταν καθ’ οδόν», εξήγησε σε σημερινή της ανακοίνωση.
«Στο μεταξύ η σωσίβια λέμβος τοποθετήθηκε με ασφάλεια δίπλα στο πλοίο μας μέχρι να φτάσει στο σημείο το σκάφος διάσωσης. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, κανένα μέλος του πληρώματος που βρισκόταν στη σωσίβια λέμβο δεν ήταν τραυματισμένο και δεν διέτρεχε άμεσο κίνδυνο», πρόσθετε η ανακοίνωση.
Ο Μεντβέντεφ, πρώην πρόεδρος της Ρωσίας και στενός συνεργάτης του νυν Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, εκτίμησε ότι η στάση του πληρώματος του Oslo Carrier 3 εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αντιρωσικών ενεργειών στις οποίες επιδίδεται η Ευρώπη.
Μάλιστα τόνισε ότι η Μόσχα θα χρειαστεί να τιμωρήσει «με κάθε διαθέσιμο τρόπο», ακόμη και υβριδικό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ