
Η αξιοποίηση της ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας συνεχίζει να οδηγεί την ανάπτυξη καινοτόμων έργων παγκοσμίως, με την Kongsberg Maritime να πρωτοστατεί σε ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας project στη ναυτιλία. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την Compagnie Maritime Monegasque (CMM) και την Petrobras, η εταιρεία θα παράσχει σχεδιασμό και τεχνολογικές λύσεις για έξι υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία υποστήριξης πλατφόρμας (Platform Supply Vessels ‒ PSVs), χωρητικότητας 5.000 dwt.
Τα νέα πλοία, μήκους 92 μ., βασίζονται στο καινοτόμο μοντέλο UT7420, τη νεότερη έκδοση της επιτυχημένης σειράς σχεδίων UT της Kongsberg Maritime. Διαθέτουν υβριδικά συστήματα πρόωσης τελευταίας γενιάς, που συμβάλλουν σε δραστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Οι λύσεις αυτές ενσωματώνουν τεχνολογίες αιχμής, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα αναβάθμισης των πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν καύσιμο αιθανόλης. Αυτή η τροποποίηση μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 70%, προσφέροντας μία από τις πλέον βιώσιμες επιλογές για υπεράκτιες δραστηριότητες.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανάκτησης πετρελαιοκηλίδων, ενισχύοντας τις δυνατότητες περιβαλλοντικής διαχείρισης στις υπεράκτιες επιχειρήσεις της Petrobras. Η τεχνολογία αυτή καθιστά τα πλοία ιδανικά για χρήση σε ευαίσθητα οικοσυστήματα.
Το έργο αυτό αποτελεί ένα ακόμα ορόσημο για την ανάδειξη της Ευρώπης σε ηγέτιδα δύναμη στην ανάπτυξη βιώσιμων τεχνολογιών και υποδομών. Η συνδυασμένη τεχνογνωσία και καινοτομία της Kongsberg Maritime αποδεικνύουν ότι η ευρωπαϊκή τεχνολογία παραμένει στην αιχμή των εξελίξεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ