
Με «φόντο» την απεξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας και τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της ευρωπαϊκής αγοράς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια σημαντική στρατηγική κίνηση.
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το αίτημα της γερμανικής κυβέρνησης για επιδότηση ύψους 4,06 δισ. ευρώ, για την υποστήριξη της λειτουργίας τεσσάρων μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU) της Deutsche Energy Terminal (DET).
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα FSRUs βρίσκονται κατά μήκος των βόρειων γερμανικών ακτών και αποτελούν προσωρινή λύση που επιστράτευσε η ΕΕ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, ελέω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Οι εισαγωγές LNG κρίθηκαν απαραίτητες για τη Γηραιά Ήπειρο, η οποία είδε τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών στη Γερμανία να διακόπτονται.
Η επιδότηση θα στηρίξει την κρατική εταιρεία της Γερμανίας, ώστε να παρατείνει τη λειτουργία των τεσσάρων μονάδων, έως ότου ολοκληρωθούν οι μόνιμοι χερσαίοι τερματικοί σταθμοί LNG στη Γερμανία για τη διασφάλιση μακροπρόθεσμου εφοδιασμού φυσικού αέριου.
Σημειώνεται ότι η DET προχώρησε στη ναύλωση των τεσσάρων FSRUs, στο αποκορύφωμα της ενεργειακής κρίσης, επωμιζόμενη υψηλά κόστη και ζημιές. Ως εκ τούτου, η επιδότηση ύψους 4,06 δισ. ευρώ μεταξύ 2023 και 2033 αναμένεται να καλύψει μέρος των ζημιών, ενώ, σε περίπτωση υψηλότερων ζημιών από τις αναμενόμενες, η επιδότηση θα μπορούσε να αυξηθεί στα 4,96 δισ. ευρώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ