
Με «φόντο» την απεξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας και τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της ευρωπαϊκής αγοράς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια σημαντική στρατηγική κίνηση.
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το αίτημα της γερμανικής κυβέρνησης για επιδότηση ύψους 4,06 δισ. ευρώ, για την υποστήριξη της λειτουργίας τεσσάρων μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU) της Deutsche Energy Terminal (DET).
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα FSRUs βρίσκονται κατά μήκος των βόρειων γερμανικών ακτών και αποτελούν προσωρινή λύση που επιστράτευσε η ΕΕ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, ελέω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Οι εισαγωγές LNG κρίθηκαν απαραίτητες για τη Γηραιά Ήπειρο, η οποία είδε τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών στη Γερμανία να διακόπτονται.
Η επιδότηση θα στηρίξει την κρατική εταιρεία της Γερμανίας, ώστε να παρατείνει τη λειτουργία των τεσσάρων μονάδων, έως ότου ολοκληρωθούν οι μόνιμοι χερσαίοι τερματικοί σταθμοί LNG στη Γερμανία για τη διασφάλιση μακροπρόθεσμου εφοδιασμού φυσικού αέριου.
Σημειώνεται ότι η DET προχώρησε στη ναύλωση των τεσσάρων FSRUs, στο αποκορύφωμα της ενεργειακής κρίσης, επωμιζόμενη υψηλά κόστη και ζημιές. Ως εκ τούτου, η επιδότηση ύψους 4,06 δισ. ευρώ μεταξύ 2023 και 2033 αναμένεται να καλύψει μέρος των ζημιών, ενώ, σε περίπτωση υψηλότερων ζημιών από τις αναμενόμενες, η επιδότηση θα μπορούσε να αυξηθεί στα 4,96 δισ. ευρώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ