
Εν μέσω πολιτικών, οικονομικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων, που αναμένεται να συνοδεύσουν την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, ο ενεργειακός τομέας της Κίνας εισέρχεται σε μια νέα περίοδο αβεβαιότητας.
Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος των ΗΠΑ μοιάζει αποφασισμένος να εντείνει τις εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο, με στόχο την αναδιάρθρωση της αγοράς ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, το ενδεχόμενο ενίσχυσης των κυρώσεων κατά του Ιράν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον ενεργειακό τομέα της Κίνας. Υπενθυμίζεται ότι το Ιράν εξάγει περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, κυρίως στην Κίνα.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Sinopec, του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας, η κινεζική κατανάλωση πετρελαίου εκτιμάται ότι θα κορυφωθεί μέχρι το 2027, αγγίζοντας τους 800 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Η εν λόγω εκτίμηση αντανακλά επίσης την επιβραδυνόμενη ζήτηση ντίζελ και βενζίνης της Κίνας. Ειδικότερα, η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να εκτοπίσει περίπου το 15% της κινεζικής κατανάλωσης βενζίνης, η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει στους 173 εκατ. τόνους το 2025. Αντίστοιχα, η ζήτηση ντίζελ αναμένεται να μειωθεί κατά 5,5%, στους 174 εκατ. τόνους, το 2025, ως απότοκο της ραγδαίας ανόδου των πωλήσεων φορτηγών κατανάλωσης LNG.
Τέλος, η Sinopec επισήμανε ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας μπορεί να κορυφωθεί νωρίτερα, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι προέβλεπε πέρυσι. Μέχρι το 2030, η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να φτάσει τα 570 δισ. κ.μ. (bcm) και να σταθεροποιηθεί σε περίπου 620 bcm μεταξύ 2035 και 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ