
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το σενάριο επιβολής νέων αυξημένων δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ να αιωρείται, το μέλλον των containerships μοιάζει αβέβαιο.
Πρόσφατη έκθεση της BIMCO εστιάζει στην επόμενη ημέρα της liner ναυτιλίας, αξιολογώντας τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά, καθώς και σημαντικά μακροοικονομικά στοιχεία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), η παγκόσμια οικονομία εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό 3,2% το 2025 και 3,3% το 2026.
Παράλληλα, ο δείκτης PMI αντανακλά σταθερότητα για την παγκόσμια βιομηχανική δραστηριότητα, καθώς κυμαίνεται κοντά στις 50 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, το λιανικό εμπόριο σε ΗΠΑ και ΕΕ χαράσσει διαφορετική πορεία, με την ΕΕ να σημειώνει άνοδο και τις ΗΠΑ οριακή πτώση.
Στο μέτωπο της προσφοράς, σύμφωνα με την BIMCO, ο παγκόσμιος στόλος των containerships αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς το 2024 οι παραδόσεις νεότευκτων containerships θα σημειώσουν νέο ρεκόρ. Επιπλέον, εν μέσω της επιμένουσας νωχελικότητας στην αγορά των διαλύσεων, ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,5% από τα τέλη του 2024 έως τα τέλη του 2026.
Συνολικά, η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 5,8% το 2025 και ακολούθως κατά 2,8% το 2026, ενώ η ζήτηση προβλέπεται πως θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και εν συνεχεία να μειωθεί κατά 5,5% το 2026, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι επί του παρόντος το 90% των containerships πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής, με αποτέλεσμα η μέση διαλυόμενη απόσταση των πλοίων και η ζήτηση να αυξάνεται κατά 10-12%.
Συμπερασματικά, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης προβλέπεται να αποδυναμωθεί ελαφρώς το 2025 και σημαντικά το 2026, με πολλά να εξαρτώνται από την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε εκείνη θα πραγματοποιηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ