
Με την εκπνοή του τρέχοντος έτους να βρίσκεται λίγες ημέρες μακριά, η Veson προχωρά σε μια γρήγορη ανασκόπηση του τι έλαβε χώρα στη ναυτιλία το 2024 και ποιες τάσεις έχουν φθίνει ή θα επιμείνουν και στο επόμενο έτος.
Η αγορά των containerships κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη λόγω της αναδιάταξης των routes, με τα TEU-miles να αυξάνονται κατά 16% σε ετήσια βάση. Στο πλαίσιο αυτό, το κόστος ναύλωσης των containerships σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους αυξήθηκε αρκετά, με τα μεγέθη των Post Panamaxes να έχουν ημερήσια κέρδη που άγγιξαν τα $73.330.
Στα bulk carriers, οι αξίες σημείωσαν ανοδική πορεία για το μεγαλύτερο μέρος του 2024, με τις πιο εντυπωσιακές αυξήσεις να λαμβάνουν χώρα στα Capesizes. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απότοκο των ισχυρών κερδών σε routes με προορισμό την Κίνα, η οποία εισήγαγε σημαντικές ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος, βωξίτη και άνθρακα. Ωστόσο, το outlook παραμένει αβέβαιο, καθώς η κινεζική ζήτηση φθίνει.
Στα δεξαμενόπλοια, παρότι η αρχή του 2024 ήταν ιδιαίτερα δυναμική για ναύλους και αξίες, πλέον η δραστηριότητα στη second-hand αγορά είναι περιορισμένη και τηρείται μια στάση αναμονής για την άφιξη Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Ο Ντόναλντ Τραμπ παραμένει ένας αστάθμητος παράγοντας, με φόντο τη στάση που δύναται να υιοθετήσει στην αγορά πετρελαίου.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η Veson, το 2024 δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό έτος για τα LNG carriers. Τα νέα projects εξαγωγών καθυστερούν, ενώ οι παραδόσεις πλοίων έτρεξαν με αυξημένους ρυθμούς. Επιπλέον, τα αποθέματα των εισαγωγικών χωρών παρέμειναν σε υγιή επίπεδα καθ’ όλο το έτος, επιδρώντας στη ζήτηση.
Τέλος, δύο σημαντικά trends, σύμφωνα με τη Veson, που θα επιμείνουν εφεξής είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας ειδικά στην εξασφάλιση παραγγελιών για πλοία αλλά και στην τοποθέτησή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διεκόπη η παραγωγή φυσικού αερίου από μέρος του κοιτάσματος South Pars του Ιράν μετά από ισραηλινή επίθεση σήμερα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.…
Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα στη Μέση Ανατολή είναι ραγδαίες. Η απειλή γενικευμένης σύρραξης φταντάζει πιο πιθανή από ποτέ, μετά την ανταλλαγή…
Καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας βρίσκονται στο «στόχαστρο» των κυρώσεων της Δύσης, η Ιαπωνία επανεκκίνησε τις εισαγωγές ρωσικού αργού έπειτα από δύο έτη…
Ο ακόμη προσωρινός απολογισμός των θυμάτων της συντριβής Boeing 787 της Air India, στη βορειοδυτική Ινδία, με προορισμό το Λονδίνο, αυξήθηκε στους 279 νεκρούς,…
Στην ακύρωση όλων των πτήσεών της από και προς το Τελ Αβίβ έως και την πρωινή πτήση στις 12/07, καθώς και όλων των πτήσεων…
Κατά τη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής της 11ης Ιουνίου με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role…
Η αναστολή εμπορικών περιορισμών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, που είναι σε εφαρμογή από τον Απρίλιο, και η αυξημένη ζήτηση φορτίων στον Ειρηνικό έχουν αποτελέσει…
Οι πυραυλικές επιθέσεις συνεχίζονται, άλλο ένα μπαράζ με δεκάδες πυραύλους εκτοξεύτηκαν προς το Ισραήλ, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός. Το ιρανικό πρακτορείο IRNA επιβεβαίωσε ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ