
Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd., με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU). Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία που αναπτύσσει η Hycamite βασίζεται στη μετατροπή μεθανίου, που εκπέμπουν πλοία κατανάλωσης LNG, σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται επί των πλοίων καθώς αυτά ταξιδεύουν, επιτρέποντας τη χρήση του παραγόμενου υδρογόνου ως καυσίμου για την πρόωση. Ο παραγόμενος στερεός άνθρακας δεν απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, αλλά αποθηκεύεται με ασφάλεια και εκφορτώνεται στα λιμάνια προορισμού. Η μέθοδος αυτή αποτελεί μια σημαντική καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε πλοία που κινούνται με LNG να παράγουν υδρογόνο αυτόνομα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη εξωτερικής προμήθειας καυσίμου.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής της τεχνολογίας σε βιομηχανική κλίμακα. Η Hycamite πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2025 στο νέο βιομηχανικό εργοστάσιο διάσπασης μεθανίου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στην Κόκκολα της Φινλανδίας. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, μέσα από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που χρηματοδοτείται εν μέρει από το Business Finland από το 2022. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η Hycamite θα συνεργαστεί με τις τεχνικές ομάδες της MOLEA και της MOL PLUS για την περαιτέρω εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Από τις 21 Ιανουαρίου 2026, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις εισαγωγές ντίζελ που παράγεται από ρωσικό αργό πετρέλαιο, ανεξάρτητα από το πού διυλίζεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ