
Τριμερής συνεργασία για την εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις Hycamite TCD Technologies Ltd., MOLEA Ltd. και MOL PLUS Co. Ltd., με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU). Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας προσφέρει μια βιώσιμη λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία που αναπτύσσει η Hycamite βασίζεται στη μετατροπή μεθανίου, που εκπέμπουν πλοία κατανάλωσης LNG, σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται επί των πλοίων καθώς αυτά ταξιδεύουν, επιτρέποντας τη χρήση του παραγόμενου υδρογόνου ως καυσίμου για την πρόωση. Ο παραγόμενος στερεός άνθρακας δεν απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, αλλά αποθηκεύεται με ασφάλεια και εκφορτώνεται στα λιμάνια προορισμού. Η μέθοδος αυτή αποτελεί μια σημαντική καινοτομία, καθώς δίνει τη δυνατότητα σε πλοία που κινούνται με LNG να παράγουν υδρογόνο αυτόνομα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, περιορίζοντας έτσι την ανάγκη εξωτερικής προμήθειας καυσίμου.
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών στοχεύει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής της τεχνολογίας σε βιομηχανική κλίμακα. Η Hycamite πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2025 στο νέο βιομηχανικό εργοστάσιο διάσπασης μεθανίου που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στην Κόκκολα της Φινλανδίας. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στη συγκεκριμένη τεχνολογία, μέσα από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που χρηματοδοτείται εν μέρει από το Business Finland από το 2022. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η Hycamite θα συνεργαστεί με τις τεχνικές ομάδες της MOLEA και της MOL PLUS για την περαιτέρω εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας διάσπασης μεθανίου στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ