
Μια καινοτόμος τεχνολογία ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας από την Climeon πρόκειται να ενσωματωθεί στο μεγαλύτερο υπό κατασκευή πλοίο μεταφοράς τσιμέντου διπλού καυσίμου με μεθανόλη, χωρητικότητας 38.000 dwt, της NovaAlgoma Cement Carriers (NACC). Η τεχνολογία αυτή, με την ονομασία HeatPower 300, αποτελεί μια προηγμένη και αποδοτική λύση που βασίζεται στον Οργανικό Κύκλο Rankine (ORC), προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη.
Η τεχνολογία HeatPower 300 αξιοποιεί τον Οργανικό Κύκλο Rankine για να μετατρέψει τη χαμηλής θερμοκρασίας απορριπτόμενη θερμότητα που προέρχεται από το νερό ψύξης των μηχανών και τα καυσαέρια σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο ORC είναι μια παραλλαγή του παραδοσιακού κύκλου Rankine, με τη βασική διαφορά ότι χρησιμοποιεί οργανικά υγρά με χαμηλότερο σημείο βρασμού αντί για νερό ή ατμό. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργεί αποδοτικά σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 80°C έως 300°C, καθιστώντας το ιδανικό για την ανάκτηση θερμότητας που θα χανόταν σε συμβατικές λειτουργίες. Η θερμότητα αυτή εξατμίζει το οργανικό υγρό, το οποίο διοχετεύεται σε έναν ατμοστρόβιλο, όπου εκτονώνεται και παράγει μηχανική ενέργεια για την κίνηση μιας γεννήτριας. Στη συνέχεια, το υγρό ψύχεται, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στον εξατμιστή, ολοκληρώνοντας έναν κλειστό κύκλο λειτουργίας.
Η μονάδα HeatPower 300 προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής έως 300 kW βιώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, μετατρέποντας την απορριπτόμενη θερμότητα σε χρήσιμο πόρο. Εγκατεστημένη στο μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου στον κόσμο, η τεχνολογία αυτή παρέχει μια πρωτοποριακή λύση, που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ενώ συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ