
Το 2025 αναμένεται να είναι μία από τις τρεις θερμότερες χρονιές που έχουν καταγραφεί στον πλανήτη, ανακοίνωσε πρόσφατα η βρετανική μετεωρολογική υπηρεσία (Met office). Έπειτα από μια χρονιά ρεκόρ, το 2024, για πρώτη φορά θεωρείται ότι θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας.
Στην έκθεσή της για τις προοπτικές για το επόμενο έτος, η υπηρεσία εκτιμά ότι το 2025 «πιθανότατα να είναι ένα από τα τρία θερμότερα έτη όσον αφορά την παγκόσμια μέση θερμοκρασία, ακριβώς πίσω από το 2024 και το 2023». Σύμφωνα με τη βρετανική υπηρεσία, η άνοδος της θερμοκρασίας για τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να κυμανθεί μεταξύ 1,29°C και 1,53°C σε σύγκριση με την προβιομηχανική περίοδο (1850-1900).
Το τέλος του φυσικού φαινομένου Ελ Νίνιο, το οποίο, σε συνδυασμό με την υπερθέρμανση του πλανήτη που οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα, προκάλεσε αύξηση της θερμοκρασίας κατά το 2023-2024, θα έπρεπε κανονικά να οδηγήσει σε μείωση των θερμοκρασιών.
Ωστόσο, «είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι υψηλές παγκόσμιες θερμοκρασίες προβλέπονται για το 2025 παρά το γεγονός ότι (η περιοχή του) τροπικού Ειρηνικού οδεύει προς μια φάση Λα Νίνια, ενός φαινομένου που έχει ως αποτέλεσμα ελαφρώς ψυχρότερες συνθήκες», υπογράμμισε ο καθηγητής Ανταμ Σκάιφ της υπηρεσίας.
Η βρετανική υπηρεσία αναφέρει επίσης ότι το 2024 αναμένεται να είναι η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί παγκοσμίως, ξεπερνώντας το 2023 και «σχεδόν με βεβαιότητα για πρώτη φορά ξεπερνώντας τον 1,5°C πάνω από τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής». Αυτή η εκτίμηση είναι πανομοιότυπη με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Copernicus που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου.
Αυτό το συμβολικό φράγμα αντιστοιχεί στο πιο φιλόδοξο όριο της συμφωνίας του Παρισιού του 2015, με στόχο τη συγκράτηση της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας πολύ κάτω από τους 2°C και τη συνέχιση των προσπαθειών για περιορισμό της στους 1,5°C.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του ΟΗΕ, ο κόσμος δεν βρίσκεται σε καθόλου καλό δρόμο για να μειώσει τη ρύπανση από άνθρακα και να αποφύγει μια πολύ ισχυρή επιδείνωση της ξηρασίας, των κυμάτων καύσωνα ή των καταρρακτωδών βροχών που έχουν ήδη παρατηρηθεί και που έχουν τεράστιο κόστος όχι μόνο οικονομικό αλλά και σε ανθρώπινες ζωές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς κρίκους στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Σε αυτό…
Η 25η Ιουνίου έχει καθιερωθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), ως Ημέρα του Ναυτικού, αποτίνοντας φόρο τιμής στους ανθρώπους που με προσωπικές θυσίες…
Οι κινεζικές εισαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία παρουσίασαν τον Μάιο σημαντική κάμψη της τάξης του 37,5%, την ίδια ώρα που και οι ροές από…
Ο αριθμός των εκατομμυριούχων στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 1.000 ανθρώπους το 2024, δείχνουν δεδομένα της UBS. Οι ΗΠΑ σημείωσαν την ταχύτερη…
H Qatar Airways έλαβε την απόφαση να ακυρώσει την παραγγελία της για 25 Boeing τύπου 737 MAX 10, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο Διευθύνων…
Σε συμφωνία κατέληξαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων στα…
Πτώση 3,8% κατέγραψε η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα (οι 70 χώρες που καταγράφουν τα δεδομένα τους) τον περασμένο Μάιο, σύμφωνα με την Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα…
Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών προς τη Μέση Ανατολή και τον Αραβικό Κόλπο έχουν διπλασιαστεί την τελευταία εβδομάδα, στον απόηχο της εμπλοκής των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ