
Εν μέσω πολιτικής και οικονομικής αστάθειας σε διεθνές επίπεδο και ενώ οι γεωπολιτικές εντάσεις ανά την υφήλιο δεν έχουν εκλείψει, η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της UNCTAD, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να θέσει νέο ρεκόρ, αγγίζοντας τα $33 τρισ. το 2024. Πρόκειται για αύξηση ύψους $1 τρισ., που αντικατοπτρίζει την ετήσια ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας κατά 3,3% και υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του παγκόσμιου εμπορίου.
Ειδικότερα, ο τομέας των υπηρεσιών αποτέλεσε τον κύριο μοχλό ανάπτυξης, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 7%, συμβάλλοντας στο ήμισυ της συνολικής ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου. Από την άλλη πλευρά, το εμπόριο αγαθών σημείωσε ελαφριά ετήσια αύξηση κατά 2%.
Ωστόσο, παραδοσιακοί τομείς αντιμετώπισαν σημαντικές αντιξοότητες. Ενδεικτικά, το εμπόριο ενέργειας μειώθηκε κατά 2% σε τριμηνιαία βάση και 7% σε ετήσια βάση, ενώ το εμπόριο μετάλλων συρρικνώθηκε τόσο τριμηνιαία όσο και ετήσια κατά 3%.
Όσον αφορά τις επιμέρους οικονομίες, οι αναπτυσσόμενες είδαν τις εισαγωγές τους να μειώνονται κατά 1%. Αντίθετα, οι ανεπτυγμένες οικονομίες ηγήθηκαν της ανάπτυξης του γ΄ τριμήνου, με τη σταθερή ζήτηση να οδηγεί σε αύξηση 3% στις εισαγωγές και 2% στις εξαγωγές.
Σε κάθε περίπτωση, η UNCTAD υπογραμμίζει ότι το εμπόριο εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας. Οι προβλέψεις σταθερότητας για την παγκόσμια ανάπτυξη και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δημιουργούν ευκαιρίες για την οικοδόμηση οικονομικής ανθεκτικότητας το 2025, τις οποίες καλούνται να εκμεταλλευτούν οι αναπτυσσόμενες οικονομίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ