
Εν μέσω πολιτικής και οικονομικής αστάθειας σε διεθνές επίπεδο και ενώ οι γεωπολιτικές εντάσεις ανά την υφήλιο δεν έχουν εκλείψει, η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της UNCTAD, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να θέσει νέο ρεκόρ, αγγίζοντας τα $33 τρισ. το 2024. Πρόκειται για αύξηση ύψους $1 τρισ., που αντικατοπτρίζει την ετήσια ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας κατά 3,3% και υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα του παγκόσμιου εμπορίου.
Ειδικότερα, ο τομέας των υπηρεσιών αποτέλεσε τον κύριο μοχλό ανάπτυξης, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 7%, συμβάλλοντας στο ήμισυ της συνολικής ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου. Από την άλλη πλευρά, το εμπόριο αγαθών σημείωσε ελαφριά ετήσια αύξηση κατά 2%.
Ωστόσο, παραδοσιακοί τομείς αντιμετώπισαν σημαντικές αντιξοότητες. Ενδεικτικά, το εμπόριο ενέργειας μειώθηκε κατά 2% σε τριμηνιαία βάση και 7% σε ετήσια βάση, ενώ το εμπόριο μετάλλων συρρικνώθηκε τόσο τριμηνιαία όσο και ετήσια κατά 3%.
Όσον αφορά τις επιμέρους οικονομίες, οι αναπτυσσόμενες είδαν τις εισαγωγές τους να μειώνονται κατά 1%. Αντίθετα, οι ανεπτυγμένες οικονομίες ηγήθηκαν της ανάπτυξης του γ΄ τριμήνου, με τη σταθερή ζήτηση να οδηγεί σε αύξηση 3% στις εισαγωγές και 2% στις εξαγωγές.
Σε κάθε περίπτωση, η UNCTAD υπογραμμίζει ότι το εμπόριο εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας. Οι προβλέψεις σταθερότητας για την παγκόσμια ανάπτυξη και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δημιουργούν ευκαιρίες για την οικοδόμηση οικονομικής ανθεκτικότητας το 2025, τις οποίες καλούνται να εκμεταλλευτούν οι αναπτυσσόμενες οικονομίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ότι πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής ελάσματος ενός πλοίου μεταφοράς πετροχημικών,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ